نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 17:14

اقامت بیش از 36 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین‌ماه جاری 36 هزار و 590 نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا جیلان ظهر امروز در نشست ستاد کاهش تصادفات و خدمات نوروزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین‌ماه جاری ۳۶ هزار و ۵۹۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تعداد شامل ۶ هزار و ۳۵۳ نفر در هتل‌ها، ۱۳۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۷ هزار و ۷۱۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، یک‌هزار و ۷۲۴ نفر در مهمان‌پذیرها، ۸۷۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها و ۶ هزار و ۸۹۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

وی افزود: همچنین ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر در خانه‌های مسافر، ۱۷ هزار و ۵۹ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

جیلان اضافه کرد: در همین بازه زمانی ۲۹ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۷۳ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۳ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین‌ماه جاری ۷۸۱ هزار و ۹۵۸ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان انجام شده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116615

مهمترین اخبار ایران و جهان: