نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 19:30

ختم دسته جمعی قرآن کریم در روستای مزارلق راز و جرگلان برگزار شد

بجنورد- مدیر کانون فرهنگی هنری چشمه نور روستای مزارلق راز و جرگلان از برگزاری محفل قرآنی و ختم دسته جمعی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در منطقه جرگلان خبر داد.

جواد سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اهالی منطقه جرگلان به دعوت فعالان مسجدی و اعضای این کانون در مراسمی معنوی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان قرآن کریم را ختم کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری چشمه نور مسجد النبی (ص) روستای مزارلق راز و جرگلان ادامه داد: این مراسم با حضور پرشور اهالی روستاهای اطراف و در محل این مسجد برگزار شد و از سه دانش آموز مقطع ابتدایی که دوره روخوانی قرآن را برای نخستین بار ختم کردند، نیز تقدیر شد.

وی با عنوان اینکه توجه به قرآن آموزی و نشر آموزه‌های انسان ساز معجزه رسول اکرم (ص)، مهمترین برنامه این کانون است، افزود: هم اکنون ۱۰ حافظ کل در این مسجد تربیت شده است.

مدیر کانون چشمه نور تصریح کرد: هم اکنون ۷۰ پسر نوجوان و ۶۸ تن از دختران در مقاطع تحصیلی سوم ابتدایی به بالا در کلاس‌های جداگانه مبانی قرآنی را آموزش می‌بینند.

سعیدی با عنوان اینکه تمام فعالیت‌های اجتماعی در این روستا حول کانون فرهنگی و در دل مسجد انجام می‌شود، از جلسات راه اندازی درمانگاه گرفته تا حل مشکلات خانوادگی اهالی و در واقع هرگونه فعالیتی که در این روستا انجام می‌شود در محل کانون فرهنگی مسجد صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دوره‌های جدید حفظ آغاز شده و کلاس‌ها و جلسات با ۴ مربی قرآنی برای نوجوانان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162215

مهمترین اخبار ایران و جهان: