نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 10:14

مردم تحلیل دقیقی از درآمد و هزینه حسینیه اعظم زنجان دارند

زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مردم تحلیل و توقع بدون ارزیابی از درآمد و هزینه حسینیه اعظم زنجان دارند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص درآمد و هزینه‌کرد نذورات حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: حسینیه یکی از مکان‌های مذهبی محسوب می‌شود که بر اساس قانون مدیریت آن زیر نظر اوقاف بوده و هیئت امنای آن را اوقاف و امور خیریه تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان در سال حدود ۵ میلیارد تومان از محل نذورات درآمد دارد، بیان کرد: ۲ تا ۳ میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و مدیریت این مجموعه می‌شود و با توجه به اینکه حسینیه در همه اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌هایی را اجرا می‌کند، بیش از ۲ میلیارد تومان هم به هزینه مراسم اختصاص دارد.

جایگاه حسینیه اعظم زنجان ملی و درآمدش شهری است

کرمی با اشاره به اینکه ارزیابی مردم و مسئولان نسبت به نذورات حسینیه دقیق نیست، ابراز کرد: یک تحلیل بدون مطالعه نسبت به حسینیه ایجاد شده است؛ چراکه جایگاه این مکان مذهبی ملی و حتی جهانی بوده اما درآمد آن فقط در حد شهر زنجان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مشارکت حسینیه اعظم زنجان در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برپایی موکب اربعین با پذیرایی آبرومندانه در سامرا، تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی در ایام کرونا، کمک به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان از جمله مشارکت‌های اجتماعی این مکان مذهبی است.

کرمی یادآور شد: مؤسسه مصباح در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کند که درآمد آن نیز به نذورات اضافه می‌شود، علاوه براین درمانگاه حسینیه نیز به مزایده گذاشته شد و ماهی ۴۳ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنند و درآمدهایی همچون اجاره پارکینگ هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حسینیه یک زمین در گلشهر و یک زمین در مشهد مقدس دارد، تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار طرحی ارائه کرده که چندین طبقه منزل مسکونی در مشهد احداث شود و تعدادی از آن‌ها برای اقامت زائران زنجانی و درآمدزایی برای حسینیه مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری در زمین گلشهر نیز چندین بار اطلاعیه صادر کردیم اما تا کنون اتفاقی نیفتاده است. با این وجود هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان پیگیر موضوع می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009259

مهمترین اخبار ایران و جهان: