نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 23:27

نقاط حادثه‌ساز استان بوشهر اصلاح شود/ لزوم افزایش ایمنی جاده‌ها

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: برای ایمنی جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌ساز اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده چهارشنبه شب در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان بوشهر با حضور فرمانده پلیس راه کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت خدمات نیروی انتظامی در ابعاد گوناگون را درخور تحسین دانست و اظهار داشت: نقش نیروی انتظامی در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است و خدمات آنان مورد توجه همه مردم قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت جاده‌های استان افزود: جاده عسلویه به جم با افتتاح طرح آبرسانی سیراف به جم و کاهش تردد کامیون‌های آبرسانی بهبود می‌یابد.

وی از افتتاح طرح آبرسانی سیراف به جم خبر داد و تصریح کرد: این پروژه مهم آبرسانی در بهمن ماه امسال وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود و تردد روزانه صدها تریلری و کامیون حامل آب حذف می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به بازسازی جاده سیراف به جم، خاطر نشان کرد: با حذف کامیون‌های حامل آب به شهرستان جم، بازسازی و بهسازی این جاده در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اصلاح جاده‌ها در شهرها و روستاهای استان، خاطر نشان کرد: برای ایمنی جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌ساز اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: دهیاران باید در کاهش تصادفات و تلفات مسئولیت داشته باشند و ایمن‌سازی محورها و رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار دهند.

تاکید بر راه‌اندازی پلیس راه در مسیر عسلویه به کنگان

وی با تأکید بر راه‌اندازی پلیس راه در مسیر عسلویه به کنگان افزود: طرح‌های یاد شده از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی از جمله طرح‌های ایمنی جاده‌ها و زیرساخت‌های پلیس راه عسلویه به کنگان تأمین شود.

محمدی‌زاده با اشاره به افزایش تردد خودرو در ۸ ماه امسال در استان بوشهر خاطر نشان کرد: افزایش تردد خودروها در استان بوشهر نشان از افزایش حمل و نقل بار، مسافر و حضور گردشگر است.

تمهیدات لازم برای سفرهای زمستانی و نوروزی اندیشیده شود

استاندار بوشهر تأکید کرد: باید تمهیدات لازم برای سفرهای زمستانی و نوروزی گردشگران با نشست‌های تخصصی فراهم شود.

وی با بیان افزایش ۴۲ درصدی تردد خودروها در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: تمرکز بر هوشمند سازی و نظارت تصویری برای کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی جاده‌ها یک ضرورت است.

توجه به طرح همیاران پلیس

محمدی‌زاده با تاکید بر ضرورت حذف نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان در عرصه ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است که مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: طرح همیاران پلیس در کاهش تصادفات و ایمنی تردد نقش مهمی دارد که باید این مهم مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش حوادث توسط شورای شهر بوشهر گفت: پارک ترافیک در شهر بوشهر فعال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955859

مهمترین اخبار ایران و جهان: