نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:11

زن در نگاه اسلام یک موجود الهی است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: در غرب زن به عنوان یک شیء و کالا تلقی می شود اما در نگاه اسلام زن یک موجود الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که عطیه الهی برای حضرت رسول اکرم (ص) به شمار می‌رود و اگر همه خوبی‌های دنیا را جمع کنند به اندازه حضرت فاطمه نمی‌شود.

وی افزود: روز ولادت حضرت فاطمه (س) را روز بزرگداشت مقام زن و مادر نام نهاده‌اند که به تعبیر امام راحل تناسب زیبا و گزینش خوبی است و ضروری است که بانوان و مردم رهرو راه فاطمه (س) باشند.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: وقتی که حضرت فاطمه (س) به عنوان الگو برای زنان و مردمان ما است جامعه ما چه نیازی به شعارهای الگو گرفته از غرب دارد و آن هم آزادی که به معنای بی‌بند و باری است.

دهشیری ادامه داد: غربی‌هایی که از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند راه و روشی را دنبال می‌کنند که در آن چیزی به نام خانواده و ارتباط معنوی زن و مرد وجود ندارد؛ روش‌های نامشروع ازدواج در غرب رواج دارد و گاهی فرزندانی را به دنیا می‌آورند که تک والدی هستند.

وی یادآور شد: سوال اینجاست که آیا زن در جامعه اسلامی می‌خواهد زندگی خود را در این مسیر و با این شعار بی‌بندوباری و منحرفانه بگذارد؛ بنیانگذار این شعار یک انحراف اخلاقی در خانواده خود دارد.

امام جمعه اردستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب دیداری با قشرهای مختلف و به بانوان کشور داشتند که در این دیدار درباره نظر اسلام درباره زن و تفاوت‌های زن در یک جامعه اسلامی و همچنین نگاه غربی‌ها به زنان سخنانی را بیان کردند.

دهشیری ادامه داد: در غرب زن به عنوان یک شیء و کالا تلقی می‌شود و وسیله التذاذ مردان است اما در نگاه اسلام زن یک موجود الهی است.

وی با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر انقلاب گفت: رهبری در این دیدار به وظیفه شناسی و اقدام به موقع مردم قم در آن دوران اشاره کرده و گفتند که حضور این مردم باعث شد حماسه‌ای بزرگ خلق شده و نباید گذاشت که این حماسه فراموش شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد رهبر انقلاب، تصریح کرد: به دلیل این ویژگی‌ها است که دشمن آرام نمی‌نشیند و انواع اتهام‌ها و توهین‌ها که البته بی‌سابقه هم نیست و در طول تاریخ وجود دارد را علیه رهبری ایجاد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974615

مهمترین اخبار ایران و جهان: