نیوز سیتی!
30 دی 1401 - 14:45

تل‌آویو: فعالیت سفارت‌مان در کی‌یف، ظرف 60 روز از سر گرفته خواهد شد

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتای اوکراینی خود از آغاز مجدد فعالیت‌های کامل سفارت تل‌آویو در کی‌یف طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایلی کوهن» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۹ژوئیه) طی تماس تلفنی با «دمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود، از آغاز مجدد فعالیت‌های کامل سفارت تل‌آویو در کی‌یف خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، کوهن و کولبا در این تماس دو وزیر بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرده و قول دادند که تماس‌های منظم خود را حفظ کنند؛ وزیر خارجه رژیم اشغالگر نیز به همتای اوکراینی تاکید کرده که فعالیت سفارت تل‌آویو در کی‌یف، ظرف ۶۰ روز آینده  به طور کامل از سر گرفته خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر ازسرگیری مجدد روابط دپیلماتیک با کی‌یف، به همتای اوکراینی‌اش قول داده که تل‌آویو، کمک‌های بشردوستانه را با تمرکز بر بازسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین ادامه خواهد داد.

کوهن از این فرصت برای تداوم مواضع ضدایرانی رژیم اشغالگر استفاده کرده و از وزیر خارجه اوکراین خواست تا در جنگ غربی‌ها علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی همکاری کند و به عنوان عضوی از جامعه کشورهای اروپایی موافقت کی‌یف را با افزودن نام سپاه به «سازمان‌های تروریستی» اعلام کند.

این در حالی است که عدم برقراری تماسی تلفنی بین وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و اوکراین در هفته‌های گذشته موجب انتقاد و اعتراض تل‌آویو شده بود؛ اعتراضی که موجب شد تا رسانه‌های عبری از آن به عنوان چالش در روابط کابینه «بنیامین نتانیاهو» با پرونده اوکراین یاد کنند.

«یوگن کورنیچوک» سفیر کی‌یف در سرزمین‌های اشغالی در این باره اذعان کرده بود: درباره تاخیر پیش‌آمده درخصوص برقراری تماسی تلفنی بین وزرای خارجه تل‌آویو و کی‌یف باید بگویمکه انتظار داریم که این گفت‌وگوی تلفنی هفته آینده برقرار شود؛ توطئه‌ای در کار نیست، این‌ها فقط مسائل فنی هستند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 987015

مهمترین اخبار ایران و جهان: