نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 09:26

جشنواره فرهنگی و هنری «بانوی نور» در گرمی آغاز شد

گرمی - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره فرهنگی و هنری «بانوی نور» به مناسبت میلاد باسعادت بزرگ حضرت فاطمه زهرا در تالار حافظ گرمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نوریان شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح این جشنواره در شهر گرمی اظهار کرد: با هدف گرامیداشت میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با محوریت تحکیم بنیاد خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارج نهادن به مقام شامخ زن در جامعه اسلامی و تکریم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ساعی و تلاشگر شهرستان گرمی، جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندان و با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم این شهرستان، با برنامه‌های متنوع و شاد در تالار حافظ شهر گرمی برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از استقبال گرم و شایسته تحسین مردم ولایتمدار و شهید پرور گرمی از این جشنواره خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان عصاره خلقت و نگین آفرینش است و زنان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زهرا (س)، حماسه‌های ماندگاری را خلق کرده اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل گفت: زنان ایران اسلامی در دامان پاک خود، فرزندانی را تربیت کرده اند که امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های این فرزندان غیور و حماسه ساز است.

نوریان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س)، بهترین الگو برای زنان است، افزود: مردم شهرستان گرمی به ویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان از هر فرصتی برای ارادت به ساحت قدسی حضرت فاطمه زهرا (س) بهره گرفته اند و تولید آثار ارزشمند نمایشی، شعر و سرود نمونه‌های بارز این عشق ورزی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان شهرستان گرمی در ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایش یاس کبود مدینه را با استقبال و همراهی مردم ولایتمدار این شهرستان در تالار حافظ به روی صحنه بردند، تصریح کرد: اتحاد و همدلی هنرمندان و گروه‌های مختلف نمایشی این شهرستان در اجرای این نمایش ستودنی بود.

نوریان با قدردانی از تلاش‌های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای مختلف استان در تولید آثار فرهنگی و هنری افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان در دستور کار است و سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان هاست.

وی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور نیز در راستای شورآفرینی در جامعه، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تجلیل از بانوان فعال و ساعی شهرستان گرمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و قرآنی برگزار می‌شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرماندار گرمی نیز در این مراسم با بیان اینکه نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر و روز بزرگداشت مقام زن، نشانه اهمیت و جایگاه زن در جامعه ایران اسلامی است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهیده در راه ولایت است که با نثار جان خود از حریم ولایت و امامت صیانت و پاسداری کرد.

محب اله فتاحی با بیان اینکه آن حضرت، بهانه آفرینش است، گفت: بانوی دو عالم، سمبل شهامت، اسوه شجاعت و نمونه بارز یک مجاهد در راه خداست.

وی با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خاطر تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان به شهرستان‌ها بیان کرد: با همراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نیز مؤسسه فرهنگی و هنری خوشنگار گرمی اختتامیه این جشنواره فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981859

مهمترین اخبار ایران و جهان: