نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 03:12

سرمربی داماشیان: داور با 3 اشتباه باعث نیمه تمام ماندن بازی شد

سرمربی تیم فوتبال داماشیان گیلان گفت: به نظر من داور با 3 اشتباه در دیدار با خیبر خرم آباد باعث شد بازی نیمه تمام بماند.

سیامک فراهانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اتفاقات دیدار خیبر خرم آباد و داماشیان گیلان و نیمه تمام ماندن این مسابقه در دقیقه 7 اظهار داشت: به نظرم داور در این مسابقه 3 اشتباه بزرگ و پیاپی داشت و عاملی شد که بازی نیمه تمام بماند. اولین اشتباه داور پنالتی بود که در دقیقه 5 باید به سود ما اعلام می کرد و دروازه بان حریف هم باید اخراج می شد که این کار را نکرد. بعد از این اتفاقات ما به داور معترض شدیم. فکر نمی کنم اولین تیمی در جهان باشیم که به دلیل پنالتی نگرفتن به داور اعتراض کرده ایم و آخرین تیم هم نخواهیم بود. این یک پنالتی معمولی نبود و داور باید دروازه بان حریف را هم با کارت قرمز جریمه می کرد که این کار را انجام نداد.

وی افزود: اشتباه دوم داور برای شروع مجدد مسابقه بعد از اعتراض ما رخ داد. در حالیکه هنوز بازیکنان ما به تعداد کامل در زمین حضور نداشتند و برخی کنار زمین بودند داور بازی را شروع کرد و بازیکنان دیگر تیم هم که در میدان بودند تمرکز لازم را نداشتند و گل خیبر به ثمر رسید آن هم در حالیکه هنوز داور چهارم در زمین مسابقه حضور داشت. پذیرفتن این گل مردود خیبر اشتباه دوم داور بود. مگر شروع مجدد مسابقه قوانین خود را ندارد؟ چرا این قوانین رعایت نشد و وقتی داور چهارم در میدان بود گل تیم خیبر زده شد. 

سرمربی داماشیان ادامه داد: داور بعد از زدن گل مردود خیبر و زمانی که با اعتراض ما مواجه شد توپ را برداشت و به رختکن رفت. من خودم این حرکت را نوعی تهدید حساب کردم و گفتم داور بعد از چند دقیقه به میدان برمی گردد وبازی را از سرخواهیم گرفت اما در کمال تعجب دیدم داور به میدان بازنگشت، آن هم در حالیکه دقایق زیادی بازیکنان ما و خیبر در میدان منتظر بازگشت داور به میدان بودند. جالب است داور گفته بود من امنیت ندارم و بازی را ادامه نخواهم داد. مگر ما میزبان بودیم که داور چنین حرفی زده بود؟ کل تیم ما 25 - 26 نفر می شدیم که مقابل تماشاگران خیبر و تیم خیبر عدد زیادی نبودیم ضمن اینکه تماشاگران خیبر هم بدون هیچ مشکلی مشغول تماشای بازی بودند و بازیکنان و کادرفنی خیبر هم کاری به اتفاقات داوری نداشتند. من نمی دانم چطور داور گفته من امنیت ندارم؟! من حتی به رضا مهاجری گفتم که مشکلی با شما نداریم اما حق تیم خودمان را پیگیری می کنیم. به هر حال این سه اشتباه بزرگ و پیاپی داور باعث شد که  این مسابقه در دقیقه 7 نیمه تمام بماند و هنوز سوار اتوبوس نشده بودیم که دیدیم کمیته انضباطی اعلام کرد چندین نفر از تیم ما دستور موقت دارند و محروم شده اند. 

فراهانی تاکید کرد: داور برای فرار رو به جلو اسم یازده نفر از تیم ما را در گزارشش نوشته بود. میثم حیدری داور بدی نیست اما کارنامه او از فصل گذشته خیلی درخشان نبوده است. در دو سه مسابقه فصل گذشته او اشتباهات تاثیرگذاری در لیگ یک داشته است. در مسابقه ما با خیبر هم اشتباهات بزرگی مرتکب شد.

وی در مورد اینکه نحوه اعتراض عوامل تیمش به داور را تایید می کند، گفت: مگر ما تنها تیمی در دنیا هستیم که به نگرفتن پنالتی اعتراض کرده ایم؟ اصلا اعتراض کردیم چرا وقتی داور چهارم هنوز در میدان است و شرایط برای شروع مجدد بازی مهیا نشده گل خیبر را تایید می کند. حتی بر فرض محال گل هم قبول کرد چرا دیگر به میدان برنگشت تا بازی را ادامه بدهیم؟! البته که تیم داماشیان با هزاران مشکلات ریز و درشت در لیگ حضور دارد و برای دفاع از حق و حقوق خود معترض شد. دیگر تیم داماشیان جانی ندارد اتفاقات پلی آف لیگ دسته دوم را هنوز به یاد داریم. ما تیمی مار گزیده هستیم که از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسیم. 

سرمربی داماشیان در مورد اینکه چرا داور را مورد ضرب و شتم قرار داده اند گفت: اگر فیلم یا عکسی از ضرب و شتم داور دارید منتشر کنید! ما اصلا داور را کتک نزدیم اما برای دفاع از حق تیم مان اعتراض کردیم. چون شرایط عادلانه ای در میدان رقم نخورد. 

فراهانی در مورد اینکه با محرومیت 13 بازیکن می توانند هفته آینده در میدان حاضر شوند گفت: قوانین را نمی دانم معنای محرومیت تا اطلاع ثانوی را دقیق نمی دانم اما ما کلا 21 بازیکن هستیم که 4 بازیکن مصدوم طولانی مدت هم داریم و اکنون فقط 9 بازیکن خواهیم داشت. بازهم می گویم ما داور را کتک نزده ایم اگر فیلم یا عکسی موجود است منتشر کنید. کاش داور بعد از اینکه یک ربع در رختکن می ماند دوباره برمی گشت تا ما بازی را ادامه می دادیم. من سال هاست در این فوتبال حضور دارم و هیچکس حاشیه ای از من ندیده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516915

مهمترین اخبار ایران و جهان: