نیوز سیتی!
07 مهر 1402 - 13:55

رئیس جمهور:نباید از سرمایه گذاری در صنعت غافل شویم

رئیس جمهور گفت: رشد صنایع کشور و کامل کردن زنجیره تولید هم ایجاد اشتغال می کند و هم ارزش افزوده برای کشور، صنعت و اقتصاد دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه اظهار کرد: صنعت فولاد مادر بسیاری از صنایع محسوب می‌شود و رشد تولید و تنوع کیفی و کمی در فولاد می‌تواند رشد تولید را در بسیاری از صنایع کشور به دنبال داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: رشد صنایع کشور و کامل کردن زنجیره تولید هم ایجاد اشتغال می کند و هم ارزش افزوده برای کشور، صنعت و اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی که در صنعت فولاد شده برای کامل کردن زنجیره، بسیار درست است اینکه ما جلو خام فروشی را بگیریم و صنایع پایین دستی فعال شود، این ها گام‌های بسیار ضروری و قابل تقدیری است که برداشته می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: برنامه بسیار خوبی که امروز در صنعت فولاد عزیزان ما دارند، خودتأمینی و خودکفایی است، خودتامینی و خودکفایی گام بسیار مهمی است، وقتی که شما به دنبال این هستید که صنایع بتوانند آبی را مصرف کنند که صنعتی باشد، و مسیری که لوله گذاری شده و دارد کار می‌شود و امروز از آن بازدید شد، مسیر انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی گامی در جهت خودتامینی است.

وی بیان داشت: کاری که امروز در صنعت فولاد مبارکه رقم خورد کار بزرگی بود، تاسیس و احداث نیروگاه به صورت مستقل برای صنعت با هدف گذاری تولید ۹۰۰ مگاوات برق که امروز از ۳۰۰ مگاوات آن بهره برداری شد.

رئیسی، جدا سازی برق خانگی از برق صنعت را قدم بسیار مهمی دانست و گفت: اگر برق و نیروگاه دچار هرگونه نوسان شود، برای صنعت مشکلی ایجاد نمی‌شود. 

رئیس جمهور اجرای  فولاد سبز را گام بعدی اعلام کرد و گفت: فولاد سبز در کشور ما بر خلاف برخی کشورها امکان پذیر است چرا که دسترسی ما به مواد اولیه خیلی بهتر از برخی از کشور ها است، قدمی که برای فولاد سبز برداشته می‌شود کشور ما را جز اولین‌های فولاد در جهان قرار خواهد داد.

در حال تکمیل است

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519359

مهمترین اخبار ایران و جهان: