نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:32

اعزام اولین محموله مورد نیاز به موکب بقیه الله ملایر در کربلا

همدان- اولین محموله اقلام مورد نیاز موکب بقیه الله ملایر در کربلا با ۱۲ خوردروی سبک و سنگین به ارزش دو میلیارد تومان به عراق اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر بیات پنجشنبه در مراسم بارگیری محموله اعزامی موکب بقیه الله به کربلا در مصلی ملایر اظهار کرد: موکب بقیه الله اولین موکب برون مرزی ملایر است که با فاصله ۱۹۰۰ متری حرم امام حسین (ع) در کربلا برپا شده است.

دبیر اجرایی موکب بقیه الله ملایر با اشاره به اینکه این موکب اولین موکب برون مرزی ملایر در عراق است؛ افزود: با توجه به اعلام و اطلاع رسانی در راستای کمک‌ها و نذورات مردمی برای این موکب تا کنون حدود دو میلیارد تومان اقلام مختلف و نذورات جمع آوری و اولین محموله برای این موکب در ۱۲ ماشین شامل خودروهای سبک و سنگین و یخچال دار بارگیری شد.

وی با بیان اینکه این اقلام شامل اقلام مختلف غذایی، وسایل و پول نقد است؛ گفت: این موکب از چهارم شهریور ماه کار خود را شروع می‌کند و تا دو روز بعد از اربعین نیز برپا خواهد بود.

بیات با بیان اینکه علاوه بر این اقلام برای اسکان زائران نیز وسایل و نیازهای موکب به صورت امانت تهیه و به کربلا ارسال شده؛ افزود: در این راستا دستگاه‌های شهرستان و مردم کمک‌های خود را داشته‌اند.

وی به اعزام ۱۵۰ نفر از افراد مختلف شامل آشپز، پزشک، نیروهای هلال احمر، نیروهای خدماتی، فرهنگی و.. به این موکب اشاره کرد و افزود: همچنین ۶ روحانی نیز در موکب حضور دارند.

دبیر اجرایی موکب بقیه الله ملایر ضمن تقدیر از مشارکت مردم در برپایی موکب بقیه الله بر کمک‌ها و نذورات بیشتر مردم در راستای خدمات رسانی به زائران تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از اقلام از جمله یخ، گازوئیل و.. باید از کشور عراق تهیه شود از مردم خواستاریم کمک‌ها و نذورات خود را به صورت نقدی به این موکب اهدا کنند.

بیات، همچنین یکی از نیازهای این موکب را ماشین‌های یخچال دار دانست و گفت: کسانی که ماشین‌های یخچال دار دارند در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران امام حسین (ع) باشیم.

وی یادآور شد: این موکب روزانه بین ۷۰۰ تا یک هزار نفر را اطعام دهی دارد و در ایام شلوغ تر تا ۴ هزار نفر نیز خدمات دهی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466859

مهمترین اخبار ایران و جهان: