نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:02

افتتاح ۴۳ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی در جزیره هرمز

بندرعباس - قائم مقام کمیته امداد هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت، ۴۳ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی ویژه مددجویان کمیته امداد در جزیره هرمز افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن زامیران پیش از ظهر شنبه در آیین افتتاح نیروگاه های خورشیدی که به مناسبت هفته دولت در جزیره هرمز با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس، انجام شد، گفت: رویکرد کمیته امداد از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی، توانمند سازی، خوداتکایی و کسب درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد است که در همین راستا به مناسبت هفته دولت، تعداد ۴۳ واحد نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی ویژه مددجویان این نهاد در جزیره هرمز افتتاح و بهره برداری رسید.

زامیران افزود: هزینه احداث این تعداد نیروگاه خورشیدی بالغ بر پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان شده است که از اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی جزیره هرمز به مددجویان تامین شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان با اجرای چنین طرح‌هایی، خانواده های تحت حمایت می‌توانند از درآمد پایدار برخوردار شوند، اظهار داشت: کمیته امداد استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷۲ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی برای خانواده‌های نیازمند در سراسر استان هرمزگان احداث و راه‌اندازی کرده است.

محمد مرودی، فرماندار شهرستان بندرعباس نیز در آیین گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی موجب توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و هم کمک به افزایش میزان بهره‌وری از انرژی پاک و تجدیدپذیر در کشور خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481159

مهمترین اخبار ایران و جهان: