نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:25

حماسه اربعین حسینی الگوی تشکیل تمدن نوین جهانی قرار گیرد

خمین- امام جمعه خمین گفت: اربعین حسینی یک مانور خدمت و زندگی مهدوی است و این حماسه بزرگ باید الگوی تشکیل تمدن نوین جهانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه خمین، با اشاره به اهمیت رعایت تقوا و نظم در همه بخش‌های جامعه گفت: همه امور جامعه باید در نظم و انضباط کامل باشد و هر جامعه‌ای که در آن تقوا و رعایت نظم در آن حاکم شود می‌تواند موفقیت‌های بزرگ کسب کند.

وی افزود: در تاریخ اسلام آئین اربعین، مختص امام حسین (ع) است و شهادت ایشان، دین پیامبر (ص) را احیا کرد و اباعبدالله الحسین (ع) با گذشتن از خون و عزیزان خود دین اسلام را نجات داد.

امام جمعه خمین اظهار کرد: حضور شکوهمند ارادتمندان و عاشقان امام حسین (ع) در اربعین نمودار غلبه جبهه حق بر باطل است.

حجت الاسلام میرصادقی تاکید کرد: دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) که سعادت حضور در کربلا همزمان با اربعین را نیافتند در پیاده‌روی‌های شهرستانی که نمود جمعیتی دارد، شرکت کنند.

وی گفت: ویژگی خوب انسانی نظیر احترام به یکدیگر، خوشرویی و دیگری را مقدم بر خود دانستن در پیاده‌روی اربعین حسینی دیده می‌شود.

امام جمعه خمین افزود: پس از حادثه کربلا حضور با پای پیاده در محضر سیدالشهدا روش علما بوده است، چراکه پیاده روی اربعین تحلیل از مقام امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین و قرائت زیارت امام حسین (ع) نشان می‌دهد در عصر پیشرفت‌های مادی و رنسانس، زندگی به سبک مادی‌گرایی جوابگوی نیازهای بشر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تمایز اسلام اموی و اسلام علوی یکی از دستاوردهای مهم اربعین است و مردم به جبهه حق اعتماد کردند.

خطیب جمعه خمین اضافه کرد: غرب با سکوت خبری در امپراطوری رسانه‌های خود سعی در کمرنگ جلوه دادن پیاده‌روی اربعین دارد.

حجت‌الاسلام میرصادقی تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه در هر جایگاهی که باشند با حضور در پیاده‌روی اربعین و انفاق بخشی از اموال خود در این مسیر بزرگ، در مقابل شخصیت امام حسین (ع) تواضع می‌کنند.

وی، با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: شهید رئیسعلی دلواری استعمار انگلیس را به زانو درآورد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از دولت، افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی که مدت ۲۰ سال رها شده بود را دولت انقلابی سیزدهم چهار سال زودتر از زمان مشخص شده به بهره‌برداری رساند و جمهوری اسلامی را در حوزه انرژی و بازار جهانی انرژی تثبیت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480015

مهمترین اخبار ایران و جهان: