نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 14:43

فعالیت ۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین فعالیت می کنند که به دنبال افزایش این آمار از طریق جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان قزوین در محل سالن جلسات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین با تولید بیش از هزار و دویست نوع محصول رتبه پنجم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: قزوین از استان های پیشرو و توانمند در حوزه صنعت کشور است و محصولات تولید شده در واحدهای مستقر در این استان با کیفیت بالا و قابل رقابت با بازارهای جهانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ادامه داد: واحدهای صنعتی مستقر برای ادامه فعالیت خود، به حمایت جدی در بخش های مختلف نیاز دارند که برگزاری نمایشگاه های تخصصی از جمله موارد حمایتی است.

صفاری اذعان کرد: واحد های صنعتی استان قزوین در مقوله صادرات، دو رویکرد اصلی معرفی محصول و پیدا کردن بازار هدف را در برنامه های خود دارند.

وی یادآور شد: یکی از اصلی ترین رویکرد های شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین جذب سرمایه گذار خارجی است که با اهتمام جدی در حال پیگیری است.

این مسوول عنوان کرد: ۲۰ سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین فعالیت می کنند که به دنبال افزایش این آمار از طریق جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت های مختلفی را دارد اما موانعی همچون جا به جایی پول و… دست و پا گیر واحد های صنعتی است.

صفاری خاطرنشان کرد: کشور های همسایه مقاصد مناسبی برای صادرات هستند که برای افزایش صادرات به این کشورها نیازمند حمایت در سطح کلان هستیم.

وی یادآور شد: در راستای معرفی محصولات واحدهای صنعتی و حمایت از فرصت های صادراتی نمایشگاه تخصصی فرصت های صادراتی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان، شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، اتاق بازرگانی و... از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه در استان قزوین دایر خواهد شد.

این مسوول در پایان تاکید کرد: با جدیت به دنبال حمایت از واحدهای صنعتی از طریق جذب سرمایه گذار خارجی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی جهت معرفی محصولات و... هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493059

مهمترین اخبار ایران و جهان: