نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:36

جذب قاضی در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد

سمنان- دادستان کل کشور از وجود پرونده‌های متعدد در دادگاه‌های کشور به مثابه یکی از دلایل اطاله دادرسی یاد کرد و گفت: برای کاهش اطاله دادرسی، قوه قضائیه جذب قاضی جدید را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاظم موحدی آزاد شامگاه شنبه در خاتمه سفر یک روزه به استان سمنان در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه یکی از برنامه‌های ریاست قوه قضائیه کم کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و توسعه و تقویت نهاد صلح و ساز است، بیان کرد: این اقدامات به کاهش میزان پرونده‌ها و اطاله دادرسی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه جذب قاضی از دیگر اولویت‌های قوه قضائیه در کشور محسوب می‌شود، افزود: امروز قضات ما وارده به شعبات شأن بسیار زیاد است و عموم قضات با احساس مسئولیت به وظایف شأن عمل می‌کنند اما کثرت کار یکی از دلایل اطاله دادرسی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه طبع کار قضا البته اطاله را دارد چرا که قاضی ولو یک شکایت بسیار عادی مانند توهین را می‌بایست کاملاً مورد بررسی قرار دهد و نمی‌تواند بلافاصله حکم دهد، تاکید کرد: یکی از مسائلی که بر آن تاکید داریم این است که آگاهی‌های مردم نیز باید در موضوع قوانین بالا برود که در این بین رسانه‌ها و مسئولان فرهنگی تأثیر دارند لذا هر چه آگاهی مردم بالاتر برود شاهد کاهش میزان پرونده‌ها و مراجعات خواهیم بود.

موحدی آزاد با اشاره به پیگیری حاکمیت قانون در مقوله آزادی‌های مشروع، تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های قوه مقوله صیانت از حقوق عامه است.

وی با اشاره به آموزش بدو خدمت و ضمن خدمت را دیگر اولویت قوه قضائیه دانست و تاکید کرد: جذب نیروهای فاضل و انقلابی در دستور کار ریاست قوه قضائیه قرار دارد که توفیقات خوبی نیز در این مقوله به دست آمده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: بسیاری از مراجعات به دستگاه قضائی و شورای حل اختلاف اصلاً نیاز نیست لذا یکی از تأکیدات ما این است که بتوانیم اگاهی های حقوقی مردم را ارتقا ببخشیم تا بخش بزرگی از مشکلات توسط مردم با همراهی خودشان حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492015

مهمترین اخبار ایران و جهان: