نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 12:17

سلامت عمومی جامعه نباید قربانی حمایت از تولید شود

بیله سوار -فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: حمایت از تولید و واحدهای اشتغالزا نباید منجر به غفلت از بهداشت عمومی و سلامت جامعه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری صبح جمعه در جریان پلمب دو واحد تولید آرد در جعفرآباد مغان اظهار کرد: حفظ و تأمین سلامت عمومی در جامعه و بهداشت تغذیه‌ای مردم رویکرد اصلی ما در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات آردسازی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند، خاطرنشان کرد: در بازدید از دو کارخانه تولید آرد در جعفرآباد مغان و ارزیابی کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان بیله سوار این دو کارخانه آرد در بخش قشلاق دشت به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی در نگهداری آرد تولیدی و شرایط غیر بهداشتی انبارهای این واحدها پلمب و خط تولید متوقف شد.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه تأمین قوت غالب مردم باید به سهولت و در شرایط بالای بهداشتی انجام شود، تصریح کرد: امروز تهیه نان برای مردم در شهرستان بیله سوار و مناطق مختلف آن به عنوان اصلی ترین موادغذایی رسالت اصلی ماست و نباید در این بین کیفیت تولید را فدای کمیت و سهل انگاری عده‌ای بکنیم.

اصغری ادامه داد: علیرغم اینکه نفس کار تولید بسیار ارزشمند و استقلال آفرین است اما باید در راستای قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانداردهای لازم صورت گیرد و سلامت و رضایت مردم سرلوحه هر کار تولیدی قرار گیرد.

فرماندار بیله سوار از نانوایان و مردم این شهرستان خواست؛ در صورت مشاهده این مورد در آرد پخت و پز و عدم رعایت بهداشت و کیفیت نان در نانوایی‌های شهرستان را گزارش دهند.

اصغری گفت: آرد نانوایی‌هایی که این مشکل را دارند جمع‌آوری شده و نسبت به تهیه آرد مرغوب و بهداشتی از کارخانجات دیگر در اسرع وقت اقدام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489715

مهمترین اخبار ایران و جهان: