نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:03

دفع چهار حمله پهپادی اوکراین به خاک روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار عملیات نیروهای اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به خاک این کشور را دفع کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه، مسکو امروز (سه‌شنبه) هم از دفع چند عملیات پهپادی رژیم کی‌یف خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرد که چهار مرتبه تلاش عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در داخل خاک این کشور را خنثی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در یکی از این بیانیه‌ها آمده است که دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه بر فراز قلمرو شبه‌جزیره «کریمه» سرنگون شدند.

این وزارتخانه گفت که در منطقه «تولا» نیز دو فروند پهپاد نیروهای رژیم کی‌یف توسط سامانه‌های پدافند هوایی در این منطقه منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد که تلاش دیگر نظامیان اوکراینی برای انجام حمله تروریستی به اهداف غیرنظامی در منطقه بلگورود را دفع کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، نیروی هوایی روسیه همچنین یک پهپاد و یک موشک کروز اوکراینی را بر فراز دریای سیاه که شبه‌جزیره کریمه را هدف گرفته بودند، ساقط کرد.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز شهردار مسکو گفته بود که دو پهپاد انتحاری اوکراینی به پایتخت روسیه حمله کردند که یکی از آنها توسط پدافند هوایی ساقط شد ولی دیگری به ساختمانی در پنج کیلومتری کاخ کرملین برخورد کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475315

مهمترین اخبار ایران و جهان: