نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:32

جشنواره استانی شعر « اشک انار» در مازندران برگزار می شود

ساری- معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق سنگدهی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره در قالب موضوعات مختلف از جمله شعر دفاع مقدس و مقاومت و پایداری ملی و جهانی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین المللی اسلامی، دفاع مقدس، ولایت محوری و جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی اسلامی و دفاع مقدس و مضامین عاشورایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین موضوعات سرزمین مادری با محوریت وحدت، امنیت ملی، وطن، پرچم و…، طنز در شعر دفاع مقدس و فرهنگ و تمدن ایرانی و مسائل اجتماعی از دیگر موضوعات این جشنواره به شمار می‌آید.

صادقی سنگدهی با بیان اینکه این جشنواره ویژه شاعران مازندران در دو بخش فارسی و محلی برگزار می‌شود، ادامه داد: فراخوان این جشنواره از تیر ماه در سطح استان منتشر شد.

این مسئول زمان ارسال آثار را تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ اعلام کرد و با بیان اینکه «احمد ایرانی نسب» شاعر جوان ۳۶ ساله به عنوان دبیر علمی جشنواره استانی انتخاب شدند، گفت: آثار در قالب WORD از طریق شبکه‌های اجتماعی ایتا، بله، سروش و…) در بخش بومی به شماره ۰۹۰۴۴۱۱۲۵۲۰ و در بخش فارسی به شماره ۰۹۱۱۹۵۵۰۹۵۴ ارسال شود.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهد شد، تصریح کرد: از ۱۲ برگزیده جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان تقدیر خواهد شد.

صادقی سنگدهی اضافه کرد: همچنین از ۳ شاعر شایسته تقدیر با اهدای لوح و هدیه نقدی یک میلیون تومانی تجلیل می‌شود و آثار برگزیده به دو کنگره ملی شعر دفاع مقدس و بسیج راه خواهند یافت.

وی آدرس دبیرخانه را ساری، میدان امام (ره)، مجتمع هنری فرهنگی و ارشاد اسلامی استان مازندران، سازمان بسیج هنرمندان مازندران اعلام کرد.

به گفته صادقی سنگدهی، در برگزاری این جشنواره، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، بسیج هنرمندان استان مازندران، سپاه کربلا مازندران، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و کنگره شهدای استان مازندران، همکاری و مشارکت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476659

مهمترین اخبار ایران و جهان: