نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 08:28

مازندرانی‌ها مدال‌ها را درو کردند

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: استان مازندران در مدال‌های پاراآسیایی و آسیایی با ۱۸ مدال توانست از همه استان‌ها سبقت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قبل از انقلاب ۲۴ واحد و مکان ورزشی داشتیم ولی امروز ۵۷۳ واحد و مکان ورزشی داریم.

وی افزود: در توسعه ورزش همگانی، مشارکت زنان در قبل از انقلاب صفر درصد بود اما در حال حاضر در مازندران ۳۲ درصد می‌باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: ۲۶ هیأت ورزشی فعال در دوره قبل از انقلاب در مازندران وجود داشت‌ که در حال حاضر ۵۵ هیأت ورزشی فعال را در استان داریم.

رجبی افزود: در حوزه شهرستانی نیر قبل از انقلاب ۹۰ هیأت فعال بودند اما در حال حاضر ۷۸۵ هیأت در سراسر استان داریم.

وی با اعلام اینکه قبل از انقلاب صفر درصد ورزشکاران سازمان یافته بر اساس بیمه ورزشی داشتیم، بیان کرد: در حال حاضر میانگین ورزشکاران سازمان یافته ما ۵ درصد جمعیت است و در سال جدید ۱۷۳ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ مکان ورزشی را افتتاح کردیم و در دهه فجر امسال ۲۲ واحد دیگر افتتاح خواهیم کرد.

رجبی یادآور شد: ۵۶ پروژه نیمه کاره در استان داشتیم که تا پایان دولت سیزدهم باید تمامی پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی گفت: ۶ پروژه ملی در استان در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر بیش از هزار میلیارد تومان در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: استان مازندران در مدال‌های پاراآسیایی و آسیایی با ۱۸ مدال رتبه اول کشور را کسب کرد و توانسته از همه استان‌ها سبقت بگیرد‌.

رجبی با بیان اینکه بیش از ۱.۳ سرانه ورزشی در سطح کشور از لحاظ آماری خوبی برخوردار است، افزود: در دهه فجر ورزش صبحگاهی و عصرگاهی بانوان در ۴۲ سالن افتتاح خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در مسابقات المپیک توکیو ۴۳ درصد از مدال آوران مازندرانی بودند، گفت: همچنین برای اولین بار به کمک دولت ۱۵ چمن مصنوعی در دهه فجر تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663615

مهمترین اخبار ایران و جهان: