نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 02:38

زیاد النخاله: ما عزادار شهید العاروری هستیم

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه گفت که شهید «صالح العاروری» یکی از رهبران برجسته و وفادار مردم فلسطین بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه گفت که این جنبش نیز از شهادت شیخ «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عزادار است.

النخاله طی بیانیه‌ای درباره ترور شهید العاروری توضیح داد: «ما رهبری را از دست دادیم که تا شهادتش به عادلانه بودن جهاد مردم ما اعتقاد داشت. شیخ العاروری یکی از رهبران برجسته و وفادار مردم فلسطین بود».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی همچنین افزود: «شیخ العاروری رهبری بود که اعتماد و اطمینان را در بین اطرافیان و کسانی که با آنها ارتباط داشت گسترش می‌داد».

منابع خبری ساعاتی پیش از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت ۳ و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد.

العاروری پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که آماده شهادت است: «همه ما در جنبش حماس نامزد شهادتیم، از شیخ احمد یاسین بگیرید تا آخر... من همین الان هم زیاد زنده مانده‌ام و بیش از آنچه فکر می‌کردم عمر کرده‌ام؛ سلام بر شهادت.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624915

مهمترین اخبار ایران و جهان: