نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 17:44

اندیشه و مکتب حاج قاسم سیلمانی موجب زنده‌بودن محور مقاومت است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نزسا گفت: حاج قاسم پرورش‌یافته مکتب عاشورا بود و امروز اندیشه، راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی موجب زنده‌بودن محور مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سرتیپ دوم پاسدار قربان محمد اشعری ظهر امروز در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد طفلان مسلم این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خدمات شهید سلیمانی خدمت به اهل‌بیت و حرمین اهل‌بیت علیهم‌السلام در عراق است و همین ساماندهی موکب‌ها در اربعین و ساخت‌وسازهای عتبات عالیات را انجام داد.

وی بابیان اینکه این‌ها گوشه‌ای از یادگاران حاج قاسم سلیمانی است که امروز دشمن متوجه شده با شهادت حاج قاسم راه و مکتب وی بسیار تأثیرگذارتر از زمان حیاتش بود، تصریح کرد: نام حاج قاسم برای مردان و زنان سوری، ایزدی‌ها، اهل سنت، کردها، مسیحی‌ها و... یک نام آزادکننده و ناجی است و به همین دلیل دشمن از شهادت شهید سلیمانی ضرر بیشتری برد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه سپاه با تأکید بر این موضوع که امروز اندیشه، راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی موجب زنده‌بودن محور مقاومت است، گفت: اگر به حدود ۵۰ سال قبل نگاه کنید، می‌بینید که اسرائیل در یک جنگ شش‌روزه توانست سه ارتش قوی عربی را با تعدادی هم‌پیمانان آن‌ها شکست دهد اما امروز یک گروه قلیل و کوچک توانسته با بهره‌گیری از اندیشه حاج قاسم، ۹۰ روز مقابل آن‌ها مقاومت می‌کند.

اشعری با اشاره به اینکه در هرکجای دنیا که نام حاج قاسم سلیمانی وجود دارد مکتب و راه او نیز حکم‌فرماست، بیان کرد: راه و مکتب حاج قاسم و معتقدان به موکب‌های اربعین و عتبات عالیات موجب شده است یک گروه کوچک علیرغم همه مصیبت‌های وارده مقابل اسرائیل و آن‌هایی که دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند، بایستد و اسرائیل را مات و مبهوت کند.

وی یادآور شد: حاج قاسم یک فرد استثنایی که از کره دیگری آمده باشد نبود، او از داخل همین مساجد بزرگ شد و امروز حاج قاسم‌های زیادی در بین این مردم هستند که ناشناخته بوده و همچون شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب انقلاب، اسلام و امام و رهبری می‌باشند و دشمن نمی‌تواند این‌ها را ببیند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نزسا ادامه داد: حاج قاسم پرورش‌یافته مکتب عاشورا بود و پای منبرهای روحانیت و بزرگوارانی پرورش یافته است که در خط اسلام جان داده و جان می‌دهند تا حکومت اسلامی که مدنظر امام راحل و نبی اکرم(ص) بوده در این کشور جاری و ساری شود.

اشعری تأکید کرد: حاج قاسم دارای روحیه اخلاص، تواضع و فروتنی، کار برای خدا، اخلاق‌مداری، ولایت مداری، مردم‌داری، ایثارگری، فداکاری، شهادت‌طلبی، جهاد فی سبیل الله و ذوب شدن در ولایت بود و حتی نقش‌آفرینی در مسائل دیپلماتیک داشت که همین نیز موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان علیه این نظام و انقلاب شد.

وی بابیان این مطلب که امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال تسخیر ذهن و حکومت بر قلب‌ها بوده اما برای مقابله با دشمن، باید نسل جوان را دریابیم، اظهار کرد: دست جوانان را باید گرفت و به آنان نشان داد که درگذشته جایگاه این مردم و کشور کجا بود و امروز پس از انقلاب اسلامی چه مرتبه‌ای را در دنیا از آن خودکرده‌اند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نزسا با اشاره به برپایی موکب‌های پذیرایی و اسکان زائران پیاده اربعین و برکت آن در مردمی بودن کار، بیان کرد: عملیات روانی دشمن که به دنبال تسخیر ذهن‌ها و حکومت بر قلب‌هاست جایی که بی‌اثر است این نقطه بوده و این از نقاطی به شمار می‌آید که دشمن هرچه تلاش می‌کند بی‌اثر خواهد بود.

اشعری تأکید کرد: اندیشه انسان در مسیر کربلا، اربعین و امام حسین علیه‌السلام آماده می‌شود و هم در این مسیر بسیاری از معانی عمیقی که ممکن است خطبا نتوانند فهم دقیقش را بیان کنند ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625715

مهمترین اخبار ایران و جهان: