نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 05:30

جناح‌های فلسطینی: کشورهای عربی در قبال ترور العاروری موضع قاطع بگیرند

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کردند که شهادت «صالح العاروری» باعث تضعیف مقاومت نشده و خواستار پاسخ قاطع به این ترور هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت فلسطین بامداد چهارشنبه به ترور شهید «صالح العاروری» نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» توسط رژیم صهیونیستی در بیروت واکنش نشان دادند.

جناح‌های فلسطینی در بیانیه‌ای گفتند: «ما عزادار شیخ صالح العاروری هستیم اما تأیید می‌کنیم که مقاومت ادامه دارد و خواستار پاسخ قاطع به ترور وی از همه عرصه‌ها و جبهه‌ها هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، در این بیانیه آمده است: «شهادت شیخ صالح العاروری و یارانش مقاومت را در هم نمی‌شکند و تضعیف نمی‌کند، بلکه کاملا برعکس است و شکست تهاجم به غزه را ثابت می‌کند».

گروه‌های مقاومت فلسطین توضیح دادند: «ما در پاسخ به ترور العاروری و یارانش عزای عمومی، اعتصاب همه‌جانبه و اقدام انقلابی در تمامی میدان‌ها و جبهه‌ها را اعلام می‌کنیم».

در پایان این بیانیه آمده است: «ما از کشورهای عربی می‌خواهیم در قبال ترور العاروری و دیگر فرماندهان حماس توسط اسرائیل در بیروت، موضعی قاطع و فوری اتخاذ کنند».

پیش از این نیز کتائب حزب‌الله عراقبامداد چهارشنبه گفت که دشمن صهیونیستی بعد از ناتوانی در مقابله با رزمندگان غزه، دست به جنایت ترور دیگری با هدف قرار نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس زد. (جزئیات بیشتر)

منابع خبری شامگاه چهارشنبه از شهادت صالح العاروری بر اثر یک حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. منابع لبنانی گزارش دادند این پهپاد یک دفتر متعلق به حماس را هدف قرار داد که به شهادت ۳ و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر منجر شد. 

حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و دو نفر از فرماندهان القسام را در جریان حمله پهپادی صهیونیستها به جنوب لبنان تأیید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624959

مهمترین اخبار ایران و جهان: