نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 19:47

اجرای طرح شهید همت بین تمام معلمان ایلامی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: دوره های توانمندسازی در قالب طرح شهید همت بین تمام معلمان ایلامی اجرا می‌شود.

فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: هدف طرح شهید همت بهبود و ارتقا صلاحیت های حرفه ای معلمین ابتدایی می باشد که به نام مقدس شهید همت نام گذاری شده است.

وی با توجه به تغییر رویکرد آموزشی در ابتدایی، که آوایی و قدیمی است، افزود: نیاز است معلمین ابتدایی با رویکرد روش تدریس جدید (تقویت شایستگی ها) آشنا شوند.

پاپی گفت: در مدارس ابتدایی شایستگی محور مد نظر است و روش های سختگیرانه مد نظر نیست.

معاون آموزش ابتدایی با تشریح اینکه تدریس باید به صورت تلفیقی با ۶ ساحت  سند تحول بنیادین باشد، افزود: ساحت تربیتی و اعتقادی، ساحت اجتماعی سیاسی، ساحت تربیت بدنی زیستی، ساحت هنری و زیبا شناختی، ساحت تربیتی اقتصادی حرفه ای، ساحت تربیتی علمی فناوری است.

 این مقام مسئول از مستندات قانونی طرح گفت: سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از دیدگاه مقام معظم رهبری و دیگری سند تحول بنیادین است، که معلم باید مطابق با اهداف سند تحول بنیادین، روی شایستگی های تمام ساحتی کودکان کار کند و زیر ساخت ها را برای  ارتقا همراه با سند تحول به پایه ها بالاتر هدایت کند.

پاپی از آموزش ۷ عنوان درس در طرح شهید همت خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار معلم و امسال تمام معلمین ابتدایی در یک عنوان درسی توانمند خواهند شد.

وی در این راستا ادامه داد: سال گذشته ۷ نفر مدرس تحت نظر مؤلفین کتاب ها و امسال ۷ نفر دیگر آموزش دیده اند. هر کدام از این ۷ نفر اقدام به تربیت مدرس منطقه می کند و مدرس منطقه به منطقه خود رفته و اقدام ب تربیت ۳۰ مدرس منطقه می کند.

 این مقام مسئول افزود: دوره های توانمند سازی به صورت‌ حضوری، غیر حضوری و حلقه های علمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تشکیل حلقه های علمی با حضور مؤلفین کتاب ها، مدرسین در گروه ها به بحث و  تبادل نظر می پردازند. طراحی های آموزشی و تجربیات خود را بارگزاری می کنند و از تجربیات هم استفاده می کند، نظارتی از سوی معاونت وزیر، استان، معاونت اداره کل انجام می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559159

مهمترین اخبار ایران و جهان: