نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 09:06

زیرساخت‌های گمرکی در چهارمحال و بختیاری به شدت ضعیف است

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرات ۹۰ درصد محصولات تولیدی در استان از سایر گمرکات کشور انجام می‌شود، گفت: زیرساخت‌های گمرکی ما به شدت ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عبدالهی در جلسه کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از زمان تاسیس گمرک استان ۲۵ سال می‌گذرد، گفت: با این وجود زیرساخت‌های گمرکی در استان به شدت ضعیف است و در این استان اماکن گمرکی و انبار کالای صادراتی وجود ندارد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات تولیدی در استان از سایر گمرکات کشور انجام می‌شود، ادامه داد: البته میزان صادرات از گمرک ما نسبت به تعدادی از گمرکات سایر استان‌ها بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه حجم صادرات از ۲ واحد تولیدی سیمان و پتروشیمی از نظر وزنی و ریالی از پنج استان مجاور بالاتر است، افزود: عمده این صادرات از سایر گمرکات انجام شده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه برای ایجاد گمرک تخصصی واردات موبایل در چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد، عنوان ‌کرد: باید آمار دقیقی از میزان واردات موبایل در هفت ماهه اخیر ارائه شود تا پس از ارسال مستندات مجوزات لازم اخذ شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556059

مهمترین اخبار ایران و جهان: