نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 12:47

تحصیل ۲۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰‌ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می‌کنند، ضمن اینکه این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجوی خارجی را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حجت الاسلام حبیب حاتمی امروز در جلسه هم اندیشی روسای مراکز آموزش عالی استان لرستان که در دانشگاه آیت‌اله بروجردی(ره) برگزار شد، افزود: دانشجویان از کشورهای عراق، پاکستان و هندوستان جذب می شوند.

وی اظهار داشت: دفتر کنسولگری در دانشگاه لرستان ایجاد شده و فعالیت های آموزش های عالی دانشجویان و اساتید می توانند استفاده کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه لرستان راه اندازی شده و این ظرفیت بالایی برای جذب دانشجوی خارجی است.

حاتمی افزود: آموزش عالی نباید جزیره‌ای عمل کند و بیشتر از احوال یکدیگر در آموزش عالی لرستان جویا شویم.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت همه مراکز آموزش عالی استفاده شود، ظرفیت در دانشگاههای مختلف باید برای پیشبرد فعالیت‌ها استفاده شود.

در ادامه مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد لرستان نیز گفت: در بخش آموزش در تامین استاد با مشکل روبرو هستیم باید از ظرفیت اساتید بومی استفاده شود.

حجت الاسلام محسن قربانیا افزود: دانشگاه آزاد ظرفیت‌های خوبی برای آموزش های پزشکی دارد.

وی اظهار داشت: ۴۰ درصد بخش دانشجوی پرستاری کشور در دانشگاه آزاد تامین می شود، امیدواریم علوم پزشکی لرستان در جذب دانشجوی پزشکی در دانشگاه آزاد کمک کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594615

مهمترین اخبار ایران و جهان: