نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 11:49

بزرگترین آبشیرین کن غرب هرمزگان با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است

استاندار هرمزگان از پیشرفت 40 درصدی بزرگترین آبشیرین کن غرب استان در شهرستان پارسیان خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال 1403 تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز سه شنبه 16 آبان ماه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر سیاست دولت در تامین آب مورد نیاز مردم استان اظهار داشت: با دستور ریاست محترم جمهوری، عملیات اجرایی بزرگترین آبشیرین کن غرب استان در شهرستان پارسیان از سال 1401 آغاز شد.

وی افزود: این پروژه در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان با همت بخش خصوصی در حال اجرا است و تمامی مجوزهای لازم را نیز دریافت نموده است و قرار در فاز نخست به ظرفیت تولید روزانه یکصد هزار متر مکعب در روز آب برسد. 

 

استاندار هرمزگان گفت: پروژه آبشیرین کن پارسیان با سرمایه گذاری 160 میلیون دلاری در حال انجام است و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این پروژه تا پایان سال 1403 تکمیل و به بهره برداری برسد. 

وی تصریح کرد: این طرح یکی از طرح‌های زیرساختی مهم و پایه در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان است که موجب می‌شود دیگر صنایع نیز با فراغ بال به سرمایه گذاری در این منطقه بپردازند. 

استاندار هرمزگان گفت: این آب شیرین کن همچنین قرار است آب شهرستان پارسیان را نیز تامین کند، در کنار طرح احداث آبشیرین کن، فاز اجرایی خط انتقال آب از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان به شهرستان نیز در حال انجام می‌باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565515

مهمترین اخبار ایران و جهان: