نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 06:35

بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور در اردبیل به بهره‌برداری رسید

استاندار اردبیل گفت: بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور با هفت فضای باز ورزشی در اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد‌ عاملی در آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی کشور در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور با هفت فضای باز ورزشی متشکل از انواع زمین فوتبال برای رده‌های مختلف سنی، والیبال ساحلی و... طی کمتر از ۳ ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: ورزش و سلامت جسمی و روحی یک مسئله مهم و اساسی محسوب می‌شود و در سطح استان اردبیل استعدادهای قابل توجه ورزشی وجود دارد و‌ بر همین اساس، هنرستان تخصصی تربیت بدنی در اردبیل تاسیس خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: طی ۲ سال اخیر با بهره‌برداری پروژه‌های مختلف، کمبود فضای تربیتی استان اردبیل در حوزه آموزش و پرورش کاهش یافته است و این روند ادامه دار خواهد بود.

 


عاملی تصریح کرد: طی بیش از دو دهه اخیر، ورزش اردبیل اعم از فوتبال و دیگر رشته‌های مختلف ورزشی مورد غفلت قرار گرفته است و اکنون چند تیم فوتبال استان اردبیل در سطح‌های مختلف فوتبال کشورمان در حال رقابت و فعالیت هستند.

افزایش ۳۰ سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی استان اردبیل

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های اصلی استان اردبیل، کمبود سرانه فضای آموزشی است که طی ۲ سال اخیر فضای آموزشی استان برای هر دانش آموز از ۲۰ سانتی متر مربع به ۵۰ سانتی متر مربع افزایش پیدا کرده است.

 


استاندار اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل، با کمبود ۲ هزار کلاس درس روبرو هستیم که وضعیت فوق، نیازمند یک برنامه راهبردی و جامع بوده و مولدسازی اموال مازاد در این حوزه نقش مهمی دارد و اردوگاه مقدس اردبیلی به عنوان یک مجموعه موثر تفریحی برای دانش آموزا، تکمیل و مناسب سازی خواهد شد.

عاملی بیان کرد: پروژه درس پژوهی مجددا آغاز شده است و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور برنامه ریزی‌های لازم و جامع انجام شده و بزودی برگزار خواهند شد تا دانش آموزان با شرکت در این کلاس‌ها قدم موثر و مهمی در بهبود وضعیت تحصیلی داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581815

مهمترین اخبار ایران و جهان: