نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 14:21

تقویت ارتباط جهاد کشاورزی با دانشگاه در همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه ارتباط سازمان جهاد کشاورزی با دانشگاه قوت گرفته است گفت: ارتباط دوسویه منجر به ارائه برنامه‌های عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، رضا بهراملو ظهر امروز در دومین سفر شهرستانی به اسدآباد با بیان اینکه هیچ وقت ارتباط صنعت کشاورزی با دانشگاه در همدان تا این میزان نبوده است اظهار کرد: ارتباط سازمان جهاد کشاورزی با دانشگاه قوت گرفته است. 

وی با بیان اینکه ارتباط دوسویه بین سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه منجر به ارائه برنامه‌های عملیاتی شده است افزود: امروزه اقدامات جزیره‌ای جوابگو نیست بلکه باید با دید گسترده ارتقای بهره‌وری و حفظ منابع آب و خاک را مد نظر قرار داد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر خاطرنشان کرد: نقشه راه کشاورزی استان بر اساس مستندات علمی تدوین شده تا در آینده کشاورز دچار ضرر و زیان نشود از سوی دیگر کشت محصولات با بررسی و بر اساس نیاز باشد. 

وی به اجرای الگوی کشت در استان همدان اشاره کرد و گفت: الگوی کشت بیش از ۵۰ سال گذشته مطرح شده اما اجرایی نشده بود چراکه این مهم نیازمند تحقیقات است. 

بهراملو با تاکید اینکه برای اولین بار در کشور، همدان پایلوت اجرایی الگوی کشت است تصریح کرد: در پروژه اجرای الگوی کشت با بررسی علمی اقدامات درخوری انجام شده تا علاوه بر جایگزینی محصولات کم آب‌بر، صرفه اقتصادی کشاورز نیز لحاظ شود. 

وی به بررسی تک تک محصولات جایگزینی اشاره کرد و افزود: در اجرای الگوی کشت علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، ما به التفاوت کشت جایگزین برای کشاورز لحاظ می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اجرای الگوی کشت کاری ماندگار و بزرگ است که افزون بر امنیت غذایی پایدار در راستای حفظ منابع آبی مثمر ثمر است. 

وی با تاکید بر اینکه با رعایت الگوی کشت و اجرای دستورالعمل‌های تحقیقاتی بهروری افزایش می‌یابد اضافه کرد: علاوه بر تدوین الگوی کشت برای اراضی زارعی و باغات برنامه افزایش بهره‌وری نیز برای هر یک از محصولات مد نظر است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563215

مهمترین اخبار ایران و جهان: