نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 19:50

مصرف سوخت در خوزستان 50 درصد بیشتر از سرانه است

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: مصرف سوخت در این استان نسبت به سرانه تعیین شده مطابق با جمعیت فعلی، ۵۰ درصد بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌اصغر چاغروندی سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در نشست هماهنگی با متولیان سوخت ماشین آلات و ساماندهی عرضه گاز مایع در محل این شرکت با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های پرمصرف‌ سوخت کشور است اظهار کرد: مصرف سوخت در این استان نسبت به سرانه تعیین شده مطابق با جمعیت فعلی، ۵۰ درصد بیشتر است.

وی بیان کرد: نوع فرهنگ مصرف سوخت و یا قاچاق این کالا از جمله دلایل میزان بالای مصرف در استان است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز با تاکید بر شفاف‌سازی و واقعی‌تر شدن برآورد مصرف سوخت در بخش‌های مختلف راهداری، شهری و یا کشاورزی عن.ان کرد: از دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود در برآورد نیاز بخش‌های مختلف استان دقت نظر داشته باشند.

وی افزود: مغایرت میزان سوخت درخواستی و مصرفی باید تا جای ممکن کاهش یابد تا از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری شود.

چاغروندی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از محموله‌های سوخت قاچاق از خوزستان به استان‌های جنوبی به صورت غیرقانونی ارسال می‌شود بنابراین شفاف‌سازی در برآورد سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف در جلوگیری از قاچاق این کالا بسیار اثر گذار است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز تصریح کرد: خوزستان کمترین آمار ثبت‌نام خودرو برای دریافت سهمیه سوخت گاز مایع را در کشور داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588915

مهمترین اخبار ایران و جهان: