نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 15:37

کشف 33 قبضه سلاح غیرمجاز و ادوات شکار از متخلفان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به عملکرد این یگان در پاییز گفت: از متخلفان تعداد ۳۳ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز به همراه ادوات شکار کشف و ضبط شد که طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

علیرضا غلامی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پاییز ۱۴۰۲ تعداد ۵۶ مورد تخلف شامل شکار و صید آبزیان، پرندگان و پستانداران، اقدام به شکار، نگهداری و فروش حیات وحش و تخلف محیط زیستی در فضای مجازی، شناسایی شده و اقدام‌های لازم درخصوص برخورد با متخلفان در جریان است.

  وی افزود: شکار غیرمجاز پستانداران شامل ۱۷ قوچ، ۲ ماده آهو، ۱۵ پازن، یک گراز، ۵ بز ماده، ۲ میش و یک آهو، و ۲۳ عدد کبک و کبوتر شکارشده، ۲۴۱ عدد صید غیرمجاز ماهی و ۷۱ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده شامل عقاب صحرایی، طاووس، طاووسک، مرغ شاخدار، ماندرین،  آنقوت و قرقاول آمریکایی، شناسایی و با آن برخورد شد.

   غلامی تصریح کرد: از متخلفان تعداد ۳۳ عدد سلاح مجاز و غیرمجاز به همراه ادوات شکار نیز کشف و ضبط شد که طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اقدام در برابر تصرف غیرمجاز اراضی در زیستگاه‌های طبیعی و تخریب آن در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، قمیشلو و منطقه حفاظت شده کرکس انجام شد و ۱۴ مورد تعقیب و گریز و کشف ۱۴ هزار متر تور نیز در این ماه اتفاق افتاده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613359

مهمترین اخبار ایران و جهان: