نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 12:41

اسکان ۱۴ اتوبوس زائران نور جنوب در همدان/ امدادرسانی به ۱۵۱۵ نفر

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان از اسکان سرنشینان ۱۴ اتوبوس زائران نور جنوب در همدان در پی بارش برف روز گذشته خبر داد و گفت: به یک‌هزار و ۵۱۵ نفر نیز امدادرسانی شد.

فضل‌الله کلهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از امداد و نجات هلال احمر به هنگام بارش برف در استان خبر داد و اظهار کرد: شب گذشته ۲۳ دستگاه خودرو مانده در برف راه‌سازی و در این خودروها به ۹۵ نفر امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک‌هزار و ۵۱۵ نفر گفت: بین در راه‌ماندگان ۳ هزار پتو، ۵۰ بطری آب معدنی، ۶۰۰ قوطی کنسرو و یک هزار قرص نان توزیع شده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اخطار هواشناسی نسبت به بارش برف در همدان به ۱۷ پایگاه هلال احمر استان آماده باش کامل دادیم و علاوه بر پایگاه‌ها ۱۵ تیم پنج نفره پشتیبان آماده‌باش داشتیم که در محورهای مواصلاتی در حال گشت‌زنی و امدادرسانی بودند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع به ۲۵۰ نفر هم توسط پایگاه‌ها امدادرسانی شد افزود: به ۱۴ دستگاه اتوبوس اسکان دادیم؛ این خودروها متعلق به راهیان نور بود که از سمت جنوب به سمت زنجان و قزوین می رفتند که توسط نیروهای ما اسکان داده شدند.

کلهری با اشاره به اینکه بیشترین اسکان در مساجد مریانج، جورقان، بهار و مهدی آباد بود ادامه داد: در مسیر همدان به اسدآباد بیشترین اسکان را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از بارش برف نحوه اسکان‌دهی را در تمام مناطق استان پیش‌بینی کرده بودیم و وسایلی مثل پتو قبلا به مساجد منتقل شده بود تا در مواقع نیاز استفاده شود خاطرنشان کرد: مکانی هم از سوی شهرداری برای اسکان در اختیار ما قرار گرفته بود که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان تاکید کرد: از سوی فرمانداری دو نانوایی در سطح شهر همدان پخت نان را بر عهده داشتند و ما بین در راه ماندگان توزیع می‌کردیم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035859

مهمترین اخبار ایران و جهان: