نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 11:09

32 درصد جمعیت روستایی و عشایر چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان 162 هزار و 514 نفر است که کل افراد تحت حمایت تا به امروز به 52 هزار و 436 نفر معادل 32 درصد جمعیت کل ثبت شده است.

حسین تراکمه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ۱۶۲ هزار و ۵۱۴ نفر است که کل افراد تحت حمایت تا به امروز به ۵۲ هزار و ۴۳۶ نفر معادل ۳۲ درصد جمعیت کل ثبت شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در سال جاری ۷ هزار و ۸۴ نفر جذب این صندوق شدند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: کل مستمری‌بگیران استان ۴ هزار و ۳۳۸ نفر هستند که در سال جاری ۳۸۰ نفر به این تعداد اضافه شده است.

تراکمه توضیح داد: مبلغ پرداختی به مستمری‌بگیران در سال جاری ۳۳۹ میلیارد و ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۴۷ ریال است که این رقم در سال گذشته ۲۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۲۷ ریال بود یعنی در ۱۰ ماه اخیر این پرداخت ۳۳.۸۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در پایان گفت: بهترین خدمت بیمه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم تاسیس همین صندوق است چراکه سبب محرومیت‌زدایی و خودکفایی مردم می‌شود لذا طبق ماده ۲۹ قانون اساسی وظیفه داریم همه مردم استان را که فاقد بیمه هستند تحت پوشش قرار دهیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044159

مهمترین اخبار ایران و جهان: