نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 09:37

آماده‌باش همه دستگاه‌ها در پیک زیارتی نوروز/هیچ عذری پذیرفته نیست

مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: همه دستگاه‌ها باید از ۲۵ اسفند مهیای پذیرایی از زائران نوروزی باشند، هیچ عذری در این باره پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری شامگاه چهارشنبه در دهمین جلسه شورای اداری مشهد اظهار کرد: همه دستگاه‌ها مأموریت دارند تا با تمام توان، پای‌کار استقبال از زائران امام هشتم بیایند. هیچ عذری در این باره پذیرفته نیست. از ۲۵ اسفند باید همه مهیای پذیرایی از زائران باشند. هیچ دستگاهی نیست که اینجا مسئولیتی بر دوش نداشته باشد و به همین دلیل، حتی اگر نزولات جوی با این پیک زیارتی مصادف شد، نباید شرایطی رقم بخورد که نهادها دچار غافلگیری شوند.

فرماندار مشهد در ادامه بیان کرد: در دهه فجر امسال، همه تلاش کردند تا دستاوردهایی متفاوت از همیشه حاصل شود و سرانجام آن هم به خروش این ملت انقلابی انجامید و با حماسه‌ای که در مشهد و استان خلق شد، همه درک کردند که این ملت حتی از ملت رسول‌الله (ص) در صدر اسلام نیز برترند. این مردم امروزه در برخی تنگناهای اقتصادی و معیشتی هستند و مطالبات به حقی هم دارند، اما در این میان بازهم به صحنه می‌آیند و از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند؛ آن هم درحالی‌که نه کسی آن‌ها را اجبار کرده بلکه جمعیتی از براندازان و رسانه‌های معاند هم به‌صورت شبانه‌روزی برای دلسردکردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی افزود: این مانور عظیم اقتدار در ۲۲ بهمن باعث شد تا دشمن در توطئه‌چینی و تفرقه‌افکنی خود رسوا شود. دشمن تلاش داشت تا نشان دهد که دهه‌هشتادی‌ها و دهه‌نودی‌های ما مخالف حجاب و نظام هستند، اما در عمل مشاهده کردیم که برای سازمان‌دهی جمعیت نوجوانان مشهدی در اجتماع عظیم ۳۰ هزارنفری در ورزشگاه امام رضا (ع)، دچار کمبود امکانات بودیم.

داوری با تقدیر از آموزش و پرورش اظهار کرد: به‌موازات این از شهرداری‌های مناطق، بخشداران و دهیاران نیز صمیمانه تقدیر می‌کنم، زیرا در سطح شهر و روستا با فضاسازی‌های زیبا و مؤثر، روحیه وطن‌پرستی و عشق به نظام و انقلاب را در مردم تقویت کردند. حقیقت این است که امروز دشمن به میدان آمده بود تا برق و آب این مردم را قطع کند، اما بسیاری از سازمان‌ها با هوشیاری اجازه ندادند. تشکل‌های مردمی هم با اقدام مؤثر در میدان بودند و اگر شاهد بودید که غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی تشکیل شد، همگی به برکت اقدام جهادی آن‌هایی بود که دلسوز نظام و کشور خود هستند.

فرماندار مشهد در ادامه تأکید ویژه‌ای بر سازمان‌دهی پیک زیارتی مشهد در روزهای پایانی سال و ایام نوروزی داشت.

وی به همه دستگاه‌ها مأموریت داد تا با تمام توان، پای‌کار استقبال از زائران امام هشتم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1039915

مهمترین اخبار ایران و جهان: