نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 14:15

سفیر ایران در کویت: توافق با عربستان دیر یا زود باید حاصل می‌شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که توافق با عربستان سعودی دیر یا زود باید انجام می‌گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کشورهای منطقه و جهان از توافق از سرگیری روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرده‌اند، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت نیز در مصاحبه‌ای گفت که این توافق موجب کاهش تنش‌ها در منطقه و برقراری ثبات و امنیت خواهد شد.

محمد ایرانی در مصاحبه با روزنامه القبس کویت ضمن بیان اینکه این توافق اجتناب‌ناپذیر و به موقع بود و دیر یا زود باید صورت می‌گرفت، افزود: «جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم و تأثیر گذار در منطقه هستند و چنین نیز باقی خواهند ماند».

او افزود: «کسانی که مسائل منطقه را دنبال می‌کنند، بخوبی می‌دانند که تفاهم و دوستی و همکاری مثبت میان دو کشور به طور کامل در راستای منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه است و سهم بسزایی در ثبات و امنیت و صلح دارد».

سفیر ایران در کویت تأکید کرد: «بنابراین به صراحت می‌گویم کسانی که خواستار کاهش تنش‌ها و ایجاد فضایی مناسب برای توسعه واقعی منطقه هستند، از این توافق خشنود شده‌اند و برعکس کسانی که به دنبال تنش می‌روند، ناراضی هستند».

ایران و عربستان سعودی بعد از مذاکراتی چند روزه در پکن، روز شنبه، در بیانیه‌ای از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها طی چند دو ماه آینده خبر دادند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت. چین که میزبانی این مذاکرات را برعهده داشت، تصمیم ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را «پیروزی صلح» خواند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1088659

مهمترین اخبار ایران و جهان: