نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:46

رشد ۱۶۸ درصدی خرید گندم در سرعین

سرعین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: خرید گندم در شهرستان سرعین نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۸ درصدی داشته است.

داور داوردان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم خرید گندم در شهرستان سرعین اظهار کرد: خرید گندم در شهرستان سرعین نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به میزان و قیمت خرید گندم در سال گذشته، بیان کرد: امسال بیش از ۱ هزار و ۲۱۴ تن گندم تا ۱۷ مرداد ماه سال جاری توسط اداره تعاون روستایی شهرستان سرعین خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با تاکید بر اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی افزود: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم سال زراعی و کلزا خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

داوردان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش خوبی داشته است، گفت: در این راستا گندم تولیدی کشاورزان با ۱ درصد افت مفید و ۴ درصد افت غیر مفید هر کیلوگرم به قیمت ۱۵۰ هزار ریال محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم از برداشت زودهنگام محصولات بخاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438315

مهمترین اخبار ایران و جهان: