نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:53

مرکز زخم دیابت در اردبیل راه اندازی می‌شود

اردبیل- رئیس انجمن دیابت استان اردبیل گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فعالان بخش خصوصی تلاش می‌کنیم تا مرکز زخم دیابتی را در اردبیل راه اندازی کنیم.

سیدشیوا اسبقیان در حاشیه کنگره ملی دیابت در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: رئیس انجمن ملی دیابت ایران در سفر به استان اردبیل به عنوان فوق تخصص ایمنی پزشکی بر راه اندازی مرکز زخم در این استان تاکید کرده که معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز قول مساعد دادند تا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی این مرکز راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری باید به عوامل مؤثر در ایجاد و توسعه بیماری دیابت دقت داشته باشیم که از بین عوامل مؤثر استرس و نگرانی عامل اصلی در بروز و ظهور بیماری است که بهتر است همه افراد جامعه در مدیریت استرس تلاشی جدی انجام دهند.

رئیس انجمن دیابت استان اردبیل افزود: در قالب کارگاه‌های تخصصی موضوع مدیریت زخم و دیابت در طب سنتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که به شرکت کنندگان در این کنفرانس گواهی معتبر نیز صادر می‌شود.

اسبقیان برگزاری این کارگاه‌ها را به صورت حضوری و مجازی یادآور شد و بیان کرد: همه این اقدامات با محوریت پیشگیری و آگاه‌سازی انجام می‌شود و امیدواریم در سال‌های پیش رو جمعیت مبتلای استان را که حدود ۱۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود به سرعت به نقطه تعدیل برسانیم.

وی از ارائه خدمات به بیماران دیابتی خبر داد و گفت: انجمن بیماران دیابتی سعی می‌کند تا با همراهی خیرین در حوزه سلامت در بخش تأمین دارو و سایر نیازمندی‌های این بیماران گام‌های مؤثری را بردارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435915

مهمترین اخبار ایران و جهان: