نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:13

کاخ‌سفید: بایدن و نتانیاهو پاییز دیدار می‌کنند

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت انتظار می‌رود که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاییز سال جاری با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که رایزنی‌های مستمر با شرکای آفریقایی و اروپایی برای حل بحران نیجر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: «همچنان اعتقاد داریم که بحران نیجر باید از راه‌های دیپلماتیک حل شود».

سخنگوی کاخ سفید افزود: «انتظار داریم که بایدن و نتانیاهو در پاییز سال جاری در آمریکا با یکدیگر دیدار کنند».

26 تیرماه بود که رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آمریکا دعوت کرده است. 

خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» با استناد به بیانیه‌ای از طرف صهیونیستی نوشته است: «دو طرف، برای نشستی که به زودی برگزار می‌شود وقت تعیین خواهند کرد.»

پیش از این برخی از رسانه‌های غربی مدعی شده بودند بایدن به دلیل اختلاف با نتانیاهو بر سر طرح اصلاحات قضائی از او به کاخ سفید دعوت نکرده است. 

رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته قبل‌تر در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان مدعی شده بود که «دولت فعلی اسرائیل»، افراطی‌ترین کابینه‌ای است که او طی ۵۰ سال گذشته دیده است. 

 پارلمان رژیم صهیونیستی، چند روز پیش با وجود اعتراضات گسترده در نخستین قرائت لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» و بند اصلی این لایحه بحث برانگیز که به موجب آن، اختیارات دادگاه عالی محدود می‌شود را تصویب کرد. قرار است این لایحه برای بار دوم و سوم نیز در پارلمان ارائه شود و در صورت تصویب در دو نوبت دیگر، اجرایی و نهایی خواهد شد.

معترضان به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو آن را کودتا علیه دموکراسی می‌دانند. در پی این تحولات سرزمین‌های اشغالی در روزهای گذشته صحنه تظاهرات بوده است. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434615

مهمترین اخبار ایران و جهان: