نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 21:32

لزوم هوشمندسازی گمرکات خسروی و پرویرخان با سرمایه گذار خارجی

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از لزوم هوشمندسازی گمرکات خسروی و پرویزخان با سرمایه گذار خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک، معاون سرمایه گذاری امور اقتصادی و دارایی استان و سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هوشمندسازی گمرک خسروی و پرویزخان به عنوان امری الزامی و مهم باید مورد توجه بیشتری از سوی ۲ کشور ایران و عراق قرار گیرد.

وی افزود: هدف از مذاکره با سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق، تجهیز گمرکات پرویزخان و خسروی به ابزارهای آشکار ساز کامیونی برای اعمال کنترل‌های هوشمندانه و تسهیلگری در حوزه تجارت خارجی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه پس از تعیین ساز و کار و چگونگی تجهیز گمرکات پرویزخان و خسروی به ابزارهای آشکار ساز کامیونی، تصریح کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، بند ب ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه و نیز بر اساس برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران واگذاری بخشی از مسائل حاکمیتی خود به بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.

عباس زاده بیان کرد: گمرکات استان کرمانشاه در نظر دارد در راستای اعمال کنترل‌های هوشمندانه و تسهیلگری در حوزه تجارت خارجی خود از پتانسیل بخش خصوصی در تأمین دستگاه آشکار ساز کامیونی در گمرکات پرویزخان و خسروی استفاده کند.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های واگذاری قسمتی از پتانسیل‌ها به بخش خصوصی، گفت: وجود منطقه آزاد قصرشیرین و مزیت‌های این منطقه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار قابل توجه بوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توانند از معافیت‌های حقوق ورودی کالا و تجهیزات خود در این منطقه بهره برده و تا ۲۰ سال نیز از معافیت‌های مالیاتی منطقه آزاد استفاده کنند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به قراردادهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه آشکار سازهای کامیونی اشاره و خاطر نشان کرد: قرارداد معافیت‌های مالیاتی منعقد شده برای سرمایه گذاران به مدت ۱۰ سال اعتبار داشته و در صورت تمایل قابل تمدید است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423815

مهمترین اخبار ایران و جهان: