نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:38

نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت همگانی است

گناوه- فرماندار گناوه گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب دینی است و همه باید در ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی در جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: ما هر چه داریم از محرم و صفر است و در این ماه در پرتو نور و عظمت خاندان عصمت و طهارت (ع) از جمله سید و سالار شهیدان همه جانها و روح‌ها صیقل می‌یابد

فرماندار گناوه افزود: محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خدا است که که با قیام خود در مقابل طاغوت و یزیدیان ایستاد و اسلام را زنده نگه داشت و امروز انقلاب اسلامی پرتویی از قیام عاشورایی امام حسین (ع) و نهضت الهی است.

وی گفت: شرکت مسئولان در مجالس و محافل مذهبی امری مهم و ضرری و فرصتی خوبی است تا مسئولان هر چه بیشتر در میان مردم حضور داشته باشند.

فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: زمان برگزاری مجلس این ایام مدیریت شود تا همه افراد و اقشار بتوانند از این مجالس به بهترین نحو استفاده و بهره ببرند و زمان برگزاری این آئین‌های به نحو مطلوب به منظور بهره مندی حداکثری از اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب دینی است و همه باید در ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی که دارای ابعاد گوناگون که یکی از آنها عفاف و حجاب است تلاش مضاعف داشته باشد.

وی گفت: عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست و همه افراد از زن و مرد باید این مهم را رعایت و آن را مدنظر داشته باشند.

نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت همگانی است

استکبار از حضور مردم در پایگاه نماز جمعه در هراس است

فرماندار گناوه با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۵۸ یادآور شد: نماز جمعه یکی از ارکان اصلی و محل عبادت و تصمیم گیری در انقلاب اسلامی است و از کارهای بزرگی که توسط امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور پایه گذاری شد.

وی گفت: نماز جمعه محل عبادت، دیدار مردم و راز و نیاز با خداوند و فعالیت‌های دینی و فرهنگی و دارای اهمیت بسیار است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: امروز دشمنان از نماز جمعه در هراس هستند و استکبار جهانی از حضور گسترده مردم در این پایگاه معنوی به زانو در آمده است.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی متعدد و بسیار خوبی در سطح شهرستان گناوه برنامه ریزی و در مناسب‌های مختلف در حال اجرا است که در کنار سایر فعالیت‌ها در سطح شهرستان تحولی را ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان گناوه از تلاش همه گروه‌ها، نهادها، هیئت‌های مذهبی و دست اندر کاران برنامه‌های محرم در شهرستان تقدیر کرد.

در این نشست که با دستورکار برنامه‌های محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر و سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور برگزار شد فرماندار گناوه با اهدا لوح سپاس از تلاش‌های چندین ساله حجت الاسلام رکنی حسینی در سنگر امامت جمعه گناوه تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395115

مهمترین اخبار ایران و جهان: