نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 03:14

ائمه جمعه سنگربانان دین هستند

بوشهر- نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ائمه جمعه سنگربانان دین هستند و رسالت سنگینی برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام موسی احمدی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، اظهار داشت: دانشمندان سکولاری و جریان فکری سکولاریسم در این برهه از زمان به دنبال دین زدایی از جامعه هستند.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از سنگرهایی که با دیدگاه سکولاری مبارزه می‌کند، سنگر امامت جمعه و نمازجمعه است.

وی بیان داشت: دشمن خوب می‌داند که در هر جریانی که پیش آورده، خنثی کننده آن جریان، سنگر نمازجمعه و ائمه جمعه هستند و خواهند بود و به همین دلیل تمام توان خود را برای تضعیف ارزش‌های دین از جمله نمازجمعه گذاشته است.

احمدی ادامه داد: وظیفه ما خدمتگزاران نظام اسلامی این است که جایگاه نمازجمعه را با حضور و تبلیغات خودمان برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: نهادی که در بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی می‌تواند اثرگذار باشد، سنگر نمازجمعه است به همین دلیل دشمن تمام توان خود را برای تضعیف این جایگاه به کار برده و می‌برد.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جلسه تجلیل از ائمه جمعه باید عمومی شود، خاطرنشان کرد: امام جمعه دیر از نظر شخصیت علمی، سیاسی، زهد و تقوا، تدین و تعهد الگو است.

وی عنوان کرد: ائمه جمعه می‌توانستند در حوزه علمیه قم بمانند اما رسالت و وظیفه خود دیدند که به سوی مردم برگردند و رسالت هدایتگری، روشنگری، تبیین دین و مکتب، تفسیر آیات و اخبار و روایات و احادیث را در سنگرهای مختلف داشته باشند.

احمدی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه سنگربانان دین هستند، ابراز کرد: همه ما در مقابل ائمه جمعه سر تعظیم فرود می‌آوریم چون مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و کار عظیمی در منطقه ما انجام می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407559

مهمترین اخبار ایران و جهان: