نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 23:11

رزمایش هوایی مشترک فرانسه و ژاپن

برای اولین بار فرانسه و ژاپن با هواپیماهای جنگی خود رزمایش مشترکی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزویونی یورو نیوز، در راستای اقدامات علیه پکن در منطقه شرق آسیا، فرانسه و ژاپن رزمایش هوایی مشترکی برگزار می‌ کنند.

به گزارش این رسانه، نخستین گروه از ناوگان جت‌ های جنگنده فرانسه عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی به منظور انجام رزمایش مشترک هوایی با ژاپن وارد این کشور شد.

این رزمایش هوایی که با ادعای تعمیق همکاری‌ های دفاعی و امنیتی فرانسه و ژاپن و با هدف ادعایی «بهبود مهارت‌ های تاکتیکی و گسترش درک متقابل» انجام می‌ گیرد، قرار است از ساعاتی دیگر تا شنبه آینده در حریم هوایی اطراف منطقه کانتو و پایگاه هوایی نیوتابارو در استان میازاکی برگزار شود.

این برای اولین بار است که دو کشور با هواپیماهای جنگی خود رزمایشی مشترک را برگزار می‌ کنند.

دو جنگنده چندمنظوره رافال، یک هواپیمای سوخت‌ رسان و یک هواپیمای ترابری از نیروی هوایی فرانسه به همراه سه جنگنده چند منظوره اف- ۱۵ و دو جنگنده اف- ۲ همچنین یک هواپیمای سوخت‌ رسان و یک هواپیمای ترابری از ارتش ژاپن در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفته بود که آموزش تاکتیکی مشترک نه تنها «مشارکت فرانسه در مناطق اطراف ژاپن را تقویت می‌ کند» بلکه «ابتکار عمل مهمی در جهت تحقق یک اقیانوس هند و آرام آزاد و باز» محسوب می‌ شود.

رزمایش مشترک اخیر بخشی از ماموریت نیروی هوایی فرانسه در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌ رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407215

مهمترین اخبار ایران و جهان: