نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 01:40

بالگرد اورژانس هوایی بوشهر نجات‌بخش بیماران نیازمند عضو شد

بوشهر- رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: مأموریت اورژانس هوایی بوشهر برای انتقال قلب اهدایی جوانی ۲۵ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، انجام شد.

سیدحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مأموریت حساس روز چهار مرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۷ از طریق مرکز ارتباطات اورژانس به تیم اورژانس هوایی ابلاغ شده بود و به دلیل حساسیت بسیار زیاد انتقال و همچنین دارا بودن زمان طلایی برای انتقال قلب باید بالگرد در نزدیک ترین مکان ممکن به بیمارستان می‌بود که با همکاری مسئولان اورژانس استان و شهرستان دشتستان سریعاً اقدامات ساخت پد در کنار بیمارستان انجام شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزود: در ساعت ۱۸:۳۰ عملیات به سازی و پاکسازی پد انجام شد و در عرض ۲ ساعت زمین که پر از نخاله و مصالح ساختمانی بود جمع آوری شد.

وی گفت: این اقدامات با نظارت مستقیم مسئول اورژانس هوایی استان و رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان انجام شد که این تلاش حتی از نگاه مجموعه مدیریتی اورژانس هوایی قابل تقدیر بود.

بالگرد اورژانس هوایی بوشهر نجات‌بخش بیماران نیازمند عضو شد

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بیان کرد: تیم اورژانس هوایی در ساعت ۵:۳۰ صبح آماده شروع عملیات بودند و سریعاً عملیات اعزام آغاز شد که بالگرد در برازجان مستقر و اعضا پیوندی شامل قلب، کلیه و سایر اعضا توسط تیم جراحی مجرب از بدن بیمار جداسازی و سریعاً توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کمربندی برازجان به پد بالگرد جانمایی در مجاورت بیمارستان انتقال انجام شد و در عرض ۴۰ دقیقه به شیراز تحویل داده شد.

وی گفت: تیم پروازی این عملیات کاپیتان پورغلام و کاپیتان نایبی، تیم فنی مهندس پرواز سیاوشی و معصومی، تیم پزشکی پروازی خدارحم نویدکیا و حبیب شنبدی بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1410859

مهمترین اخبار ایران و جهان: