نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 12:57

ظرفیت تولید آب شرب فردیس ۶ درصد افزایش یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز گفت: با اتصال ۹حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی وحفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا درمجموع ۱۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر فردیس افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: بدنبال افزایش شدید دمای هوا که از ۱۱ مرداد ماه شروع شد و افزایش مصرف ناشی از آن، برخی مناطق و محلات فردیس با افت فشار یا قطع آب بخصوص درطبقات بالای ساختمان‌ها روبرو شدند.

وی تراکم بالای جمعیتی و مهاجرپذیری را عمده دلیل عقب ماندن زیر ساخت‌های آبرسانی از نیازهای آبی ذکر کرد و افزود: نیاز آبی فردیس ۱۷۵۰ لیتر برثانیه است اما حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه کمبود داریم که برای جبران این کمبود، دو حلقه چاه جدید طی روزهای اخیر حفر وتجهیز وبا مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه وارد شبکه توزیع شد.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده هم دوحلقه چاه در محله شیخ آباد و شهرک طالقانی تجهیز و وارد مدار خواهد شد.همچنین ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی و شهرداری وسایر ارگان‌ها با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه «با یک سوم ظرفیت دراختیار آبفا» به شبکه توزیع شهری متصل شد.

نامداری اظهار کرد: برای رفع مشکل کمبود آب درفردیس اجرای 2 طرح بزرگ مدنظر قرار گرفت که اجرای خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر 500 میلی متر ازمیدان استاندارد به سمت فردیس یکی از این طرح هاست که درحال اجراست ودرهمین هفته تکمیل وبه بهره برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسؤول ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ متر مکعبی که احداث آن به پایان رسیده و احداث خط انتقال آن هم از شهرک جهان نما تا فردیس بطول ۵۰۰۰ متر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده اما به دلایل مختلف وموانع موجود، تکمیل آن به تعویق افتاده که با رفع مشکلات اجرایی ، پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430415

مهمترین اخبار ایران و جهان: