نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:25

طرح «نذرواره حسینی» در اردبیل؛ ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا

طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا، به همت اهالی محله نیار در امامزاده عبدالعریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این‌جا سن و سال معنی نداشت و اهالی بدون چشم‌داشت و تنها به‌خاطر عشقِ به اباعبدالله حسین(ع) و اهل بیت باوفایشان‌، آمده بودند تا در آماده‌سازی احسانی که با نام و یاد سرور و سالار شهیدان تهیه می‌شد مشارکت کنند. 

همه مردم در آماده‌سازی این پویش حسینی حضور داشتند و در نهایت ۵۵۰۰ غذای نذری آماده توزیع در میان اهالی محله نیار و محلات اطراف در محل امامزاده سید عبدالعزیز شد.

در محله نیار دیار و زادگاه مقدس اردبیلی جوانان و ریش سفیدان محله در ایام محرم و شهادت اباعبدالله تلاش خالصانه کردند که اطعام عزاداران آن حضرت را آماده کنند و محل پخت غذا در زیرزمین امامزاده سید عبدالعزیز بود. 

از شب قبل از پخت، عطر غذا در اطراف امامزاده پیچیده بود و جوانان در زیرزمین امامزاده در گرمای طاقت فرسای تابستان در حال پخت و پز بوده و غذاهای آماده را بعد از عزاداری و سینه‌زنی دسته‌های عزاداری، میان مردم و خیل عزاداران توزیع شد. 

 

توزیع ۵۵۰۰ پرس غذای گرم در طرح نذرواره حسینی اردبیل

علی حسن‌زاده نیاری، مسئول طرح نذرواره حسینی در اردبیل، اظهار کرد: همزمان با ایام محرم، طرح نذرواره حسینی با احسان ۵۵۰۰ پرس غذای گرم در آستان مقدس امامزاده سید‌عبدالعزیز محله نیار برگزار شد.

حسن زاده افزود: امسال سومین سال متوالی است که این طرح در محل آستان مقدس امامزاده سیدعبد‌العزیز  برگزار می‌شود و تصمیم داریم که در سال آینده این طرح را پرشورتر و گسترده‌تر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: آنچه که در این مراسم معنوی بیشتر جلب توجه می‌کرد حضور تعدادی از جوانان و ریش سفیدان محله نیار توام با نظم خاص در توزیع غذا توسط دست اندرکاران و خادمین نذرواره‌بود.

مسئول برگزاری طرح نذرواره حسینی در اربیل، تصریح کرد: طرح «نذرواره حسینی» با برپایی ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا در ۵۰ شهر کشور اجرا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418515

مهمترین اخبار ایران و جهان: