نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:02

آغاز ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان اردبیلی

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آغاز طرح ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان در اردبیل اظهار کرد: ثبت نام غیرحضوری و الکترونیکی دانش آموزان در مقاطع اول، هفتم و دهم از امروز آغاز شده و خانواده‌ها با مراجعه به سامانه آموزش و پرورش می‌توانند نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در مقاطع میان پایه تحصیل می‌کنند، نیازی به ثبت نام ندارند و تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه باید مراحل ثبت نام را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با هدف تسهیل گری و جلب رضایت اولیا، آموزش و پرورش تصمیم گرفته تا در قالب سامانه طراحی شده ثبت نام غیرحضوری را انجام دهد تا نیازی به مراجعه اولیا و دانش آموزان به مدارس نباشد.

صفری افزود: ثبت نام در مدارس دولتی، هیئت امنایی و شاهد از طریق سامانه و بعد از ثبت نام موقت و ثبت نام دائمی مراحل کار انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نخواهد بود.

وی به برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان اشاره کرد و ادامه داد: امروز و فردا این آزمون‌ها برای مقاطع هفتم و دهم در حال انجام است و بعد از اعلام نتایج و قبولی این دانش آموزان ثبت نام آنها در مدارس استعدادهای درخشان انجام خواهد شد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ثبت نام الکترونیکی مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌ها را از لحاظ مراجعه حضوری کاهش داده و یک شرایط مطلوب و مناسب را برای مدیران مدارس به وجود می‌آورد تا روند ثبت نام تسهیل شده و ثبت اطلاعات و مدارک دانش آموزان به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی اضافه کرد: در هنگام ثبت نام در مدارس دولتی هیچ گونه پرداخت هزینه انجام نمی‌شود و تنها هزینه پرداختی از بابت کتاب و پوشش بیمه‌ای خواهد بود.

صفری بیان کرد: در طول سال تحصیلی اولیایی که تمایل به مشارکت مالی ببینند، می‌توانند با حضور در مدرسه پرداخت هزینه را به صورت اختیاری انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به شکل گیری ستاد ثبت نام دانش آموزان و پاسخگویی به مشکلات اولیا در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم تا اولیای دانش آموزان نزدیک ترین مدرسه را برای تحصیل فرزندان خود برگزینند تا مشکلی از بابت ثبت نام در یک مدرسه خاص به وجود نیاید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302959

مهمترین اخبار ایران و جهان: