نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:55

پیگیری موضوع کودک و نوجوان با راهبرد اساسی در نهاد کتابخانه‌ها

تبریز- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: توجه به مسئله کودک یکی از بحث‌های اساسی است که موضوع کودک و نوجوان با یک راهبرد اساسی در نهاد کتابخانه‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی روز پنجشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره دو سالانه قصه‌گویی «نهال امید» اظهار کرد: توجه به مسئله کودک یکی از بحث‌های اساسی است که خوشحالیم آنچه به‌عنوان جهت گیری فعالیت‌های ما در نهاد مدنظر گرفته شده، منطبق بر خواسته رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه موضوع کودک و نوجوان با یک راهبرد اساسی در نهاد کتابخانه‌ها پیگیری می‌شود، گفت: در این راستا چهار برنامه راهبردی تحت عنوان هدهد سفید در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به کتاب هدهد سفید و همچنین جایزه کتاب هدهد سفید اشاره کرد که داوران آن خود اعضای کتابخانه‌ها هستند که جشنواره قصه گویی نیز از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

رمضانی ادامه داد: ۱۳ کتابخانه در سراسر کشور مخصوص کودکان و نوجوان فعال بوده که عنوان کتابخانه‌های هدهد سفید به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: کتابداران ما همواره همراه بوده و فعالیت خوبی در حوزه کودک و نوجوان داشته‌اند که در جشنواره امسال نیز داوران تاکید داشتند که پیشرفت فعالیت کتابداران در این دوره بالا بوده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین گفت: امیدواریم یازدهمین سفر دکتر اسماعیلی به آذربایجان شرقی، یک نقطه استمرار برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302115

مهمترین اخبار ایران و جهان: