نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 08:15

مراکز درمان ناباروری در گیلان فعال شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تبیین اقدامات نظام سلامت از ابلاغ قانون جوانی جمعیت تاکنون، گفت: کلینیک ویژه سلامت باروری در رشت و مراکز درمان ناباروری در مرکز استان و تالش فعال‌شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی امروز با تشریح اقدامات نظام سلامت پیرامون قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به تکلیف قانونی مبنی بر تأسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی اظهار کرد: آیین‌نامه راه‌اندازی این مراکز تاکنون به استان‌ها ارسال نشده است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای جوانی جمعیت افزود: خوشبختانه در استان گیلان کلینیک ویژه سلامت باروری و جوانی جمعیت راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری در گیلان خبر داد و گفت: علاوه بر آن در بخش دولتی و خصوصی، مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت و تالش راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک در شهرستان لاهیجان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از حمایت مطلوب بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری خبر داد و بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۱۱۰ زوج نابارور در گیلان نشان‌دار و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در رابطه با آن هزینه شده است.

آشوبی با اشاره به اجرای طرح نفس و نجات فرزندان ناشی از سقط در گیلان نیز گفت: طی مداخلات صورت گرفته با همکاری بسیج مردمی در گیلان،  روند کاهشی در سقط شکل‌گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به جدیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۹ جلسه قرارگاهی در دانشگاه و پنج نشست قرارگاهی در استانداری گیلان تشکیل‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از در دست اجرا بودن چهار طرح پژوهشی حوزه جمعیت در گیلان، برگزاری نشست با طلاب جوان و خانواده به جهت تبیین وضعیت جمعیتی و اقناع افکار عمومی و همچنین برگزاری نشست مشترک با تشکیلات بسیج و سپاه به جهت شتابگری برنامه‌ها و اقدامات نظام جمعیتی در گیلان، خبر داد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1343159

مهمترین اخبار ایران و جهان: