نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:00

وظیفه امام(ره) تدوین حکومت اسلامی و انسان‌سازی بوده است

اصفهان-استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: امام وظیفه‌اش تدوین حکومت دینی و انسان‌سازی بوده و حکومت وظیفه عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی اژه‌ای صبح سه شنبه با حضور در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برکت آثار وجودی امام راحل اظهار داشت: یکی از این برکات معرفی حضرت آیت الله خامنه‌ای به مردم بود و چهارده خرداد هم بیعتی دوباره با رهبری است که به مردم نزدیک است.

وی با بیان اینکه امام وظیفه‌اش تدوین حکومت دینی و انسان‌سازی بوده و حکومت وظیفه عموم مردم است، افزود: امام راحل دقیقاً انسانی است که تمام عیار افق فکر و نیت، درک و حرکتشان با انبیا نزدیک‌ترین بنا را دارد و حضرت امام شبیه به حضرت ابراهیم با توکل به خدا قیام و نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

این استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن اسلام بودند، تصریح کرد: امام در این حوزه حرکت کردند و در زمان حوادث ابتدای انقلاب در سال ۴۱ و ۴۲ امام سه هدف سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی و تغییر حکومت‌های طاغوت در کشورهای اسلامی به حکومت اسلامی را زمینه ساز ظهور می‌دانستند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه شخصیت و نهضت امام راحل به معنی نزدیک‌ترین فرد غیر معصوم به معصوم است، گفت: نهضت‌هایی که در ایران شکل گرفت از دوره قاجار رنگ مذهبی و مردمی به خود گرفت و نهضت‌ها ضد استبدادی بوده و ویژگی حادثه پانزده خرداد این بود که کاملاً مذهبی بوده و همه اقشار جامعه حضور داشتند و به شهادت رسیدن و سرآغاز یک حرکت دینی با محوریت مرجع نایب امام بوده است.

وی با بیان اینکه باید در هیأت مذهبی جایگاه ویژه‌ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، افزود: سرنگونی رژیم شاه از پانزده خرداد آغاز شد و با توجه اینکه این حادًه در ماه محرم انجام گرفت، خود امام حسین (ع) یاری کرد و به واقع نهضت ما به واقع حسینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ۳۰ هزار طلبه خارجی و ۳۰ هزار طلبه زن داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265559

مهمترین اخبار ایران و جهان: