نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 20:35

استاندار سمنان: بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه کار مدیران باشد

استاندار سمنان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند توسعه‌ای ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اقتصادی، عمرانی و مدیریتی تبیین شده و سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: زبان فارسی، زبان مادری و زبان بین‌المللی و داری قدمت دیرینه است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: در راستای توجه صدا و سیما و اصحاب رسانه به موضوع رعایت زبان فارسی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مدیران نیز باید در مکاتبات اداری، مراودات و تفاهم‌نامه‌ها، زبان فارسی را مورد توجه و دقت قرار دهند.

هاشمی با تأکید بر اینکه زبان فارسی صرفاً یک‌ زبان نیست؛ بلکه ریشه در فرهنگ اصیل و هویت ایرانی دارد که باید آن را قدر بدانیم، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند توسعه‌ای ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اقتصادی، عمرانی و مدیریتی تبیین شده و سرلوحه کار مدیران قرار گیرد

 وی بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت در استان سمنان برنامه‌های بسیار خوبی در راستای اهمیت به جوانان به ویژه دختران پیش‌بینی شده است که باید به عنوان یک مقوله فرهنگی در خانواده، دانش‌آموزان و دانشجویان نهادینه شود.

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان انقلابی در راستای پررنگ کردن برنامه‌های ایام دهه کرامت و استقبال از زائران حرم معصومه (س)، موکب‌های پذیرایی از زائران را برپا کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز باید همچون شورای مرکز استان فعال شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212059

مهمترین اخبار ایران و جهان: