نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 00:50

دستگیری ۲۵۳ سارق کابل برق و تلفن در استان گلستان

گرگان- رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به افزایش میزان دستگیری سارقان کابل برق و تلفن گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۳ سارق کابل برق و تلفن در گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کامران یادگاری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دستگیری سارقان کابل برق و تلفن سیر صعودی داشته و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، با تقویت گشت‌های انتظامی ۲۵۳ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتطامی گلستان افزود: یکی از مهمترین اقدامات پلیس در این زمینه برخورد با مالخران و خریداران سیم‌های مسروقه به عنوان عوامل تشدید و تشویق سرقت است که در طول سال جاری تعداد بیش از ۵۰ نفر مالخر هم شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: پلیس مجری قانون است و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و تأکیدات فرمانده انتظامی استان، برخورد با سارقان از اولویت‌های پلیس است.

یادگاری بر ضرورت ارتقا شاخص‌های پیشگیری وضعی در جامعه بر نقش سازمان‌ها و مشارکت اجتماعی در این زمینه تاکید و تصریح کرد: پلیس بر مقدم بودن پیشگیری وضعی و اجتماعی بر پیشگیری انتظامی اعتقاد داشته و آن را در اولویت برنامه‌های مأموریتی خود قرار داده است.

وی سرقت را یکی از معضلات امروز جامعه و مؤثر بر احساس امنیت دانست و افزود: متأسفانه وقوع برخی از سرقت‌ها از جمله سرقت سیم‌های کابل مخابراتی به دلیل گسترش شرکت‌های مخابراتی و سهولت در سرقت آن به معضلی در جامعه تبدیل شده که لازم است با همکاری و مشارکت سازمان‌های مرتبط در این حوزه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

یادگاری با تاکید بر تقویت گشت‌های تلفیقی پلیس با شرکت مخابرات در راستای کاهش سرقت در استان بیان کرد: نیروی انتظامی امروز به عنوان یک نیروی خدمتگزار در خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و تلاش می‌کند با بهره گیری از ظرفیت بسیار مهم مشارکت‌های مردمی، امنیت مطلوبی را فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219759

مهمترین اخبار ایران و جهان: