نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 21:59

بزرگترین هنرستان در نمین در حال احداث است

نمین- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بزرگترین هنرستان استان اردبیل در قالب ۱۲ کلاس و کارگاه‌های مجزا در شهرستان نمین در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احد شیرین‌نژاد عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در نمین اظهار کرد: پنج مدرسه و واحد آموزشی در شهرستان نمین با ظرفیت ۳۶ کلاس درس در حال احداث است.

وی از تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌های آموزشی و پرورشی خبر داد و تصریح کرد: ساخت بزرگترین هنرستان استان اردبیل در نمین در حال انجام است که در قالب ۱۲ کلاس درس و تأمین ۲۰ میلیارد تومان مراحل تکمیل خود را سپری می‌کند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از این هنرستان در قالب کلاس درس و کارگاه‌های آموزشی، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

شیرین‌نژاد افزود: در این شهرستان ۶ پروژه جدید آموزشی نیز به ظرفیت ۲۳ کلاس درس در نظر گرفته شده که امیدواریم این طرح‌ها نیز هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل ۱۹۳ پروژه مدرسه‌سازی و پروژه‌های پرورشی و ورزشی در حال احداث هستند که در بخش‌های خیرین، محرومیت‌زدایی و حذف مدارس کانکسی این طرح‌ها به سرانجام می‌رسد.

شیرین‌نژاد اضافه کرد: ۱۰ سالن ورزشی، چمن مصنوعی و همچنین نمازخانه نیز در سطح استان به همت نوسازی مدارس اجرایی می‌شود تا سرانه آموزشی استان از ۴.۲ دهم متر مربع به ۶ متر مربع ارتقا یابد.

وی بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان نمین مورد نیاز است تا ۲ باب مدرسه در ویلکیج، یک باب در عنبران و ۲ باب در نمین با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل سرانه آموزشی را در این شهرستان ۴.۶ دهم متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: ما در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با بیشترین کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162268

مهمترین اخبار ایران و جهان: